بازگشت وزنه‌برداران روس به مسابقات جهانی

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید+نوید , iwf , وزنه+برداری+روسیه , مسابقات+جهاننی یی, دوپینگ , IOC , حوادث+ورزشی , omid+navid

بازگشت وزنه‌برداران روس به مسابقات جهانی

با رای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، وزنه‌برداران روس اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی را به عنوان ورزشکاران بی‌طرف به دست آوردند. به نقل از خبرگزاری تاس، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به ورزشکاران روس و بلاروس اجازه داد تا به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در رخدادهای جهانی رقابت کنند. این خبر در وبسایت IWF گزارش شده است.

در این پیام آمده است: پس از جلسه کمیته اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفته شد تا توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک درباره شرکت ورزشکاران روسیه و بلاروس در مسابقات بین‌المللی لحاظ شود و به این ترتیب از این پس ورزشکاران این دو کشور به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در رقابت‌های جهانی رقابت خواهند کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) توصیه کرد که ورزشکاران روس و بلاروس بتوانند به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در رقابت‌های جهانی شرکت کنند. تصمیم‌گیری در مورد پذیرش ورزشکاران توسط فدراسیون‌های بین‌المللی گرفته می‌شود و اکنون نوبت به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رسید تا این تصمیم را نهایی و اجرایی کند.

وزنه‌برداران روس و بلاروس مسابقات قهرمانی اروپا را به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده از دست دادند و اکنون بعد از نزدیک به یک سال مجوز حضور در رقابت‌ها را دارند.

منبع: ایسنا ۱۴۰۲۰۲۲۳۱۴۵۵۵

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید