توضیحات بازرسی درباره تخلفات مدیران اسبق ورزش و جوانان، بدهی‌های شهرداری، سبزه‌میدان و سفر سوئیس

حقوق ورزشی

توضیحات بازرسی درباره تخلفات مدیران اسبق ورزش و جوانان، بدهی‌های شهرداری، سبزه‌میدان و سفر سوئیس

توضیح درباره تخلفات مدیران اسبق ورزش و جوانان، بدهی‌های شهرداری، سبزه‌میدان و سفر مدیریت شهری به سوئیس و تلاش برای احیای حقوق شهروندی با بررسی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی از جمله مباحث مطرح شده در نشست خبری مدیریت کل بازرسی استان زنجان بود.( این متن بازنشر از سایت خبری فارس می باشد جهت آشنایی مخاطب با پیامد تخلف، 

 محمدعلی شعبانی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان بازرسی طی یک ساله گذشته پرداخت و اظهار کرد: بررسی عملکرد شهرداری ابهر، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، عملکرد اداره کل ثبت اسناد، اداره کل تعاون روستایی، دانشگاه علوم پزشکی در انعقاد قراردادها، اداره کل جهاد کشاورزی استان، بررسی عملکرد دهیاری‌ها، مدیریت بحران، بانک ملی، بیمارستان امدادی ابهر، راه و شهرسازی، نحوه انجام معاملات دستگاه‌های اجرایی، شرکت بیمه آسیا از جمله موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: علاوه بر این یک هزار و ۲۸ مورد شکایت مردمی وارده نیز توسط اداره کل بازرسی بررسی و اگر نیاز به اصلاح عملکرد و همچنین احیای حقوق شهروندی بوده است مورد رسیدگی قرار گرفته است.

*ابلاغ ۴۵۳ دستور اصلاحی به دستگاه‌ها

وی از ابلاغ ۴۵۳ دستور اصلاحی به دستگاه‌ها خبر داد و افزود: این امر برای طی روند صحیح  فعالیت دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

شعبانی از معرفی ۳۵۹ نفر برای تعقیب به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات ادارات متبوع خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۳ نفر تعقیب کیفری بوده است که به دادسراها معرفی شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه تعداد کارکنان اداری استان حدود ۳۶ هزار نفر است، عمده تخلفات در این حوزه سهل‌انگاری در وظیفه اداری و در بخش کیفری  تضییع اموال بیت‌المال بوده است.

وی در ادامه به شکایات مردمی واصله نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین شکایات متعلق به شهرداری زنجان با ۱۵ درصد است که البته نسبت به سال قبل کاهش یافته است، ردیف دوم نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی با ۷ درصد و سپس صنعت و معدن با ۶ درصد است.

شعبانی به برنامه‌های سال جاری اداره کل بازرسی استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال از ۲۲ دستگاه اجرایی استان بازرسی خواهد شد که برای آن برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های بازرسی امسال رونق تولید است، اضافه کرد: در همین راستا بررسی عملکرد گمرک استان، بانک ملت، بررسی نحوه انعقاد قراردادهای شرکت گاز استان، قراردادهای آب و فاضلاب روستایی، فرمانداری شهرستان زنجان، منابع طبیعی، بررسی عملکرد جهاد کشاورزی درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی، راه و شهرسازی درباره بهسازی راه‌ها و آسفالت راه‌های روستایی، اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی امسال در دستور کار است.

وی در ادامه به ورود بازرسی به برخی از موضوعات خاص در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: یکی از این موضوعات اصرار بازرسی به برون‌سپاری خدمات شهرداری بوده است اما با این حال این اتفاق رخ نداده و به نظر می‌رسد مطالب بیان شده از سوی اعضای شورای و مجموعه شهری توجیه است و علاقه‌ای برای رخداد این اتفاق نیست، در حالی که تکلیف این است که به این کار اهتمام شود.

شعبانی تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که حتی بخش‌های از خدمات برون‌سپاری شده به شهرداری بازگشته است و شورای اسلامی شهر در این باره از خلاء قانونی استفاده کرده و به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان همچنین به بحث بدهی‌های شهرداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع طبق آخرین آمار شهرداری زنجان ۶۳ میلیارد تومان بدهی به دستگاه‌ها و اشخاص دارد.

وی همچنین در توضیح ورود بازرسی به مناقصه سبزه‌میدان نیز گفت: در برگزاری تشریفات پیمانکار ایراداتی وجود داشت که ما در بررسی آن را لغو و دستور بررسی مجدد را دادیم، البته حسب توافقات قرار شد که از اعتبارات دولتی نیز ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تعلق بگیرد، جابه‌جایی از محل دیگر پروژه‌های شهرداری موجب تاخیر در انجام می‌شود.

*اصلاح پیمان در پروژه سبزه‌میدان اجازه مشارکت پیمانکاران بومی را خواهد داد

شعبانی با اشاره به ایرادات برگزاری مناقصه به شکل epc بیان کرد: آنچه که نظر مشورتی بازرسی شهرداری است، این است که اجرای پیمان اگر به شکل epc نباشد و شروط اضافی حذف شود، پیمانکاران بومی نیز خواهند توانست در این پیمان شرکت کنند.

مدیرکل بازرسی استان زنجان گفت: البته نظر رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در زمینه مخالفت با اجرای epc طرح منطبق بر نظر سازمان بازرسی است چرا که موجب فراهم ساختن حضور پیمانکاران بومی در این مناقصه خواهد شد، هرچند که ما به دنبال اجرای کیفی پروژه هستیم و معتقد نیستیم که به خاطر سرعت کیفیت مورد غفلت قرار گیرد.

وی همچنین به تدوین برنامه‌ای برای بررسی وقوع سیل اخیر و نحوه خدمات ارائه شده در آن نیز اشار کرد و گفت: نحوه توزیع خدمات، نواقص مربوط به آن و همچنین اقدامات صورت گرفته از جمله موضوعاتی است که در این بخش مورد توجه خواهد بود.

شعبانی همچنین درباره تخلفات مدیران اسبق ورزش و جوانان استان زنجان و بحث اضافه پرداخت به پیمانکاران گفت: طبق بررسی ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اضافه پرداخت بوده است که با پیگیری بخشی از آن به حساب دولت واریز شده است و بخشی از آن نیز پس از صدور حکم برگشت داده خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان همچنین درباره ورود بازرسی به جذب نیروهای شهرداری خارج از قواعد قانونی تعیین شده تصریح کرد: امروز نیروی انسانی شهرداری بی‌رویه در حال افزایش است و با جذب ۶۰ تا ۷۰ نفر مشکل بیکاری حل نخواهد شد، علاوه بر اینکه در برخی از این جذب‌ها شاهد تبعیض ناروا هستیم.

وی ادامه داد: تخلف رخ داده این است که نیروی کارگری با تسهیلات کارشناسی و تکمیلی جذب شده، ولی در بخش کارمندی مشغول به فعالیت شده است و اعضای شورای شهر در این باره از  خلاء قانونی استفاده کرده به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، در صورتی که خواسته افکار عمومی ساماندهی این بخش است.

شعبانی در مورد تخلفاتی که واقع شده، بیان کرد: استان زنجان واقعا استان بسیار خوبی است و نظارت‌ها در درون سازمان و سازمان‌های نظارتی وجود دارد و مبالغ بزرگی نبوده است و این تخلفات بیشتر مربوط به تغییر فصول مصرف و انحراف محل مصرف آن بوده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان همچنین درباره بحث سفر شهردار و اعضای شورای به سوئیس نیز گفت: در این زمینه دادستان محترم تقاضای بررسی کرده که سازمان بازرسی در حال بررسی مستندات است و چنانچه تخلفی باشد، افراد خاطی باید پاسخگو باشند.

منبع: فارس  انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/گ

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید