مطالبه چهل میلیاردی کمیته داوران از اسپانسر

مطالبه داور

کمیته داوران نسبت به پولی که اسپانسر بابت تبلیغ روی پیراهن داوران به فدراسیون فوتبال پرداخت می کند معترض است و در تلاش برای تغییر وضعیت است.

خداداد افشاریان به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه روز گذشته در این باره مصاحبه کرد و گفت:«متأسفانه قرارداد مالی شرکت نفت پارس خیلی پایین است، حتی نظریه کارشناسی دادگستری در رابطه با این موضوع انجام داده‌ایم که حاکی از آن است که این قرارداد باید چندین برابر رقم موجود باشد. آنچه مسلم است با توجه به نظر شهاب‌الدین عزیزی خادم، ایشان مجاز هستند نسبت به این موضوع تصمیمات موثر و مقرون به فایده‌ای را برای فدراسیون بگیرد.چنانچه شرکت نفت پارس به این نتیجه رسیدند که بتوانند مبلغ قرارداد را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند، بی‌شک تا پایان سال آینده در کنار ما خواهند بود. در غیر این صورت فدراسیون فوتبال این قرارداد را لغو می‌کند و به فکر حامی جدیدی برای داوران خواهد بود. بدون تردید کمیته داوران در راستای اهداف فدراسیون قدم برمی‌دارد.»

 

بر اساس خبرهای رسیده مبلغی که فدراسیون فوتبال در مذاکره با اسپانسر برای فصل جدید مطالبه کرده ۴۰ میلیارد تومان است که اگر محقق شود کمیته داوران می تواند گام جدی برای افزایش دستمزد داوران بردارد. پیش تر عنوان شده بود دستمزد داوران در فصل جدید ۳ برابر خواهد شد اما در عمل فعلا اتفاقی رخ نداده است و مصوبه ای در این باره از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال امضاء نشده است. گویی همه منتظرند تا ابتدا تکلیف فدراسیون فوتبال با اسپانسر داوران مشخص شود. در حال حاضر داوروسط لیگ برتر ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان بابت هر سوت می گیرد که در طرح جدید قرار است این دستمزد به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

 

به نظر می رسد هم اکنون مبلغ قرارداد فدراسیون فوتبال با اسپانسر داوران ۱۱ میلیارد تومان است که در گذشته این پول تنها برای داوران هزینه نمی شده و به دفعات پرداخت دستمزد داوران با تاخیر همراه بود که این تاخیر گاهی به سال هم می رسید.

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید