ممنوعیت ورزشکاران حرفه ای در انتخابات آماتوری

ممنوعیت ورزشکاران حرفه ای در انتخابات آماتوری

امید نوید مدیر حقوقی کمیته حرفه ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار کرد نظر به حضور ورزشکاران در مجامع و مسابقات بین المللی حرفه ای و توجه به اعلامیه فدراسیون جهانی IFBB و امضاء تعهد نامه توسط ورزشکار داوطلب برای شرکت در مسابقات حرفه ای، ورزشکار حق شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی را از خود سلب و ساقط می نماید و این تعهد نامه غیر قابل فسخ می باشد.

اعضاء حقوقی کمیته حرفه ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران

امید نوید اعلام کرد اعضاء حقوقی کمیته حرفه ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و هیات اجرایی معارفه شدند که عبارت اند از آقایان ناصر امیری، کاوه درودی، محمد دیوسالار، امید نوید، بهزاد ملائی بالستانی، امیر ملائی بالستانی، ایمان حسین پور شرفشاد، فرید کمیجانی، خشایار حیدریان، پیمان پالیزگیر، فهیم مصطفی زاده، اسماعیل شاهسوندی، میرحامد خانی، علی رضا مراونی، علی رضا قدیر، حامد نبی زاده، محمد صادق اسلامی، وحید امرائی، سیما یوسفی، مریم رهنما، صبا مظفری زاده، الهام آجودانی که در جلسه هم اندیشی و تبین سیاست گذاری ورزش حرفه ای تصمیم اعضاء حقوقی کمیته حرفه ای بدنسازی و پرورش اندام بر این شد تا ورزشکاران مکلف به تمکین از دستور العمل فدراسیون جهانی IFBB باشند.

امید نوید مدیر حقوقی کمیته حرفه ای اظهار کرد متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل عدم آگاهی و جهل ورزشکاران و مربیان به این موضوع بارها شاهد تصمیم های غلط بوده ایم. تا جایی که آسیب های جدی به ورزشکاران بخصوص ورزشکاران حرفه ای وارد شده است.

امید نوید اعلام کرد در بحث ورزش حرفه ای کمیته حرفه ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای اولین بار در ایران بر اساس آیین نامه و دستورالعمل مصوب وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد که اهم وظایف آن صیانت از حقوق مادی و معنوی ورزشکاران حرفه ای می باشد که بدوا با اطلاع رسانی و ارتقاء سطح آگاهی ورزشکاران رفتار خواهد کرد.

همانطور که مقام معظم رهبری همیشه به آن تاکید دارند، حکم رانی عالمانه باید در بخش های مختلف ورزش انجام شود، شفافیت در تصمیم گیری ها باید لحاظ شود و اگر یک انتخاب انجام می دهیم باید پاسخگوی آن باشیم.امید نوید اظهار کرد در بحث ورزش حرفه ای صرفا کسب کرسی مطرح نیست بلکه باید اخلاق حرفه ای را در نظر داشته باشیم تا به دیپلماسی ورزشی توام با کمیت و کیفیت نزدیک شویم.

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید