موت کورت حقوق ورزشی چیست؟

خب شاید بهتر باشه اول موت کورت رو توضیح بدم. در یک کلام یعنی شبیه سازی یک دادگاه واقعی حالا این دادگاه میتونه کیفری باشه ، دیوان عدالت اداری باشه یا بین المللی،ورزشی و… میتونه فارسی ، انگلیسی یا فرانسه باشه. حالا اینکه روند اون چجوریه بسته به نوع بازی در هر موت کورتی متفاوت خواهد بود.

متاسفانه موت کورت برای بچه های حقوق خیلی شناخته شده نیست و تب اون این چند ساله مورد توجه قرار گرفته بصورت خیلی کم رنگ.

موت کورت به شما فن مباحثه رو آموزش میده اون هم به صورت عملی. این هنر هم در زندگی و هم در دادگاه ها به کمک شما خواهد آمد تا قاضی رو بتونید قانع کنید مخصوصاً در دادگاه های ایران که جلسات دادگاه خیلی اوقات نقش تعیین کننده تری داره از لوایح ضمیمه پرونده . همچنین برای نوشتن لوایح میشه از کسی کمک گرفت اما محور موضوع خودت شما هستی و خودت.

موت کورت اولین کاری که میکنه اینه که مجبورتون میکنه تا برید و بخونید. معمولاً هم در کیس ها جوری برنامه ریزی شده تا شما نتونید یک قانون خاص پیدا کنید بلکه چندین قانون وجود داره هم به نفع شما و هم علیه شما در یک کلام از همه چیز دوتا هست یکی علیه شما و دیگری همراه شما. اگر کیس بین المللی باشه که کارتون دراومده اونقدر منابع زیاد هستند که هرچقدر بخونید کم خوندین و تا روز آخر هم یه چیزی هست که از دستتون در رفته. شما باید بتونید یک داستان بگید که به نفع شما عمل کنه. از حوادث روزمره تا قوانین باید استفاده کنید تا به نتیجه که خودتون میخواهید برسید.

موت کورت یک داستان داره که شما مینویسیدش و باید برای قضات قابل پذیرش باشه به همین سادگی و سختی…

هرکلامی که میگید باید حدس بزنید ممکنه یک چالش ایجاد کنه و تیم مقابل یا قضات از همون کلام علیه شما استفاده کنه. این وسط باید حواستون باشه بعد از جواب به سوال به صحبت های خودتون برگردید. متون حقوقی باید درجا به ذهنتون بیاد همچنین چهره شناس باشید که بفهمید الان قضات قانع شدند از جوابتون یا نه گاهی باید کل استراتژی رو همونجایی که هستید عوض کنید.

توی موت کورت یک بار باید در نقش خوانده باشی و یک بار در نقش خواهان. این تغییر نقش بهت کمک خواهد کرد تا هربار خودت رو به چالش بکشی قبل از اینکه قضات تو رو سوال پیچ کنند این تویی که داری از خودت میپرسی هربار باید خودت رو در جایگاه یک نفر قرار بدی و این یعنی تو دربرابر خودت قرار داری.