وزنه‌برداری اوکراین در خطر محرومیت از المپیک پاریس

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , تعلیق+وزنه+برداری+اوکراین , حمید+سجادی , المپیک+پاریس , مدیریت+ورزش , IOC , حوادث+ورزشی , omid+navid

وزنه‌برداری اوکراین در خطر محرومیت از المپیک پاریس

وزنه برداری اوکراین برای سومین بار بعد از پایان بازی‌های المپیک توکیو با نقض قوانین دوپینگ روبرو شد و به این ترتیب حضور در بازی‌های المپیک پاریس را از دست خواهد داد. به نقل از inside the games،  آزمایش دوپینگ آلینا ماروشچاک، قهرمان وزن ۸۱ کیلوگرم جهان و اروپا در سال ۲۰۲۱ که در مسابقات قهرمانی اروپا در ارمنستان شرکت نکرد مثبت اعلام شد.

آزمایش او به دلیل وجود ماده هیدروکلروتیازید دیورتیک مثبت شد و آژانس بین المللی تست (ITA) محرومیت او را از حضور در رویدادهای ورزشی اعلام کرد.

ماروشچاک سومین وزنه بردار اوکراینی پس از روسلان کوژاکین و بوهدان تاراننکو است که آزمایش‌شان مثبت شده است. البته هر سه پرونده هنوز مختومه اعلام نشده و ورزشکاران می‌توانند بی گناهی خود را ثابت کنند، اگرچه پس از اعلام تعلیق موقت چنین سناریویی بعید است.

اگر آنها برای یک دوره چهار ساله محروم شوند، اوکراین از بازی‌های المپیک خارج می‌شود و به این ترتیب وزنه برداران اوکراین در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور نخواهد داشت.

بر اساس قوانین مقدماتی IWF، اگر سه یا چند مورد نقض قوانین ضد دوپینگ توسط ورزشکاران یک فدراسیون بین ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ تا ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ انجام شود، شش سهمیه (سه سهمیه برای مردان و سه سهمیه برای زنان) از آن کشور پس گرفته می‌شود.

اوکراین از سال ۲۰۱۲ تاکنون پنج بار موارد دوپینگ را نقض کرده است. سهمیه‌های این کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل سابقه این کشور در دوپینگ کاهش یافته بود.

منبع: ایسنا ۱۴۰۲۰۲۱۰۰۵۴۱۰

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید