سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها چقدر است؟درپیشگیری از جرم تاثیری دارد؟

حقوق_ورزشی

سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها چقدر است؟درپیشگیری از جرم تاثیری دارد؟

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از افزایش سرانه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌های کشور به ۲.۰۳۵ متر مربع خبر داد. ابراهیم علی‌دوست با اشاره به اینکه وجود زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی کافی در ایجاد زمینه مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی ضروری است، اظهار کرد: مهمترین برنامه این اداره کل تجهیز دانشگاه‌های مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت دانشجویان زن است. احداث اماکن و فضاهای ورزشی کم هزینه و زود بازده ورزشی و حمایت از طراحی، ساخت و تولید ارزان، ایمن و سالم تجهیزات ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان همچنین به برگزاری رویدادهای همگانی که شامل فعالیت‌های تفریحی و همگانی به مناسبت های مختلف در قالب جشنواره های ورزشی بهاره، پاییزه و زمستانه مجازی اشاره کرد و گفت: این رویدادها در ۱۸ رشته ورزشی و با مشارکت ۶۸۰۰ دانشجوی زن و مرد برنامه ریزی و انجام شد.

در بخش ارائه خدمات تندرستی به دانشجویان مرد و زن در مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اقدام به راه اندازی بخش مشاوره آنلاین تندرستی کرده‌ایم و دانشجویانی که در سال‌های قبل مورد پایش سلامت جسمانی قرار گرفته و دارای مشکلات جسمانی و ناهنجاری های بودند از طریق سامانه الکترونیکی مورد ارزیابی و مشاوره تخصصی ورزشی قرار گرفتند. در پنج بخش کاهش وزن، آمادگی جسمانی، تغذیه ورزشی، ساختار قامتی و اسکلتی و ادراک بدنی این مشاوره تخصصی صورت گرفت و تا کنون به تعداد ۴۰۰ دانشجو زن و مرد از طریق متخصصان ورزش دانشگاهی مشاوره ورزشی ارائه شده است.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان همچنین در رابطه با حوزه ورزش قهرمانی، ‌ اظهار کرد: اجرای رویدادهای قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف ورزشی به منظور برگزاری پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این در سال جاری مسابقات مجازی در ۱۷ رشته ورزشی برگزار شد. دستور العمل کلان پروژه‌های اداره کل تربیت بدنی به عنوان محور فعالیت های اداره کل تدوین شده است که در بخش افزایش سرانه اماکن و فضاهای ورزشی، ایجاد دهکده مشترک ورزش مناطق، توسعه ورزش همگانی در بین دانشجویان، اساتید و کارکنان، ساماندهی درس تربیت بدنی عمومی، اصلاح چارت بخش‌ها و ادارات مرتبط با ورزش و تربیت بدنی وزارت علوم مدنظر قرار می‌گیرد.

به سادگی قابل درک می باشد که با توسعه فعالیت های ورزشی چه میزان در پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری های روانی مدیریت خواهد شد و لازم به عرض می باشد که یکی از سیاست های حقوق ورزشی پیشگیری از جرم می باشد تا روابط افراد را در جامعه ورزشی مدیریت نماید.

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید