آذربایجان از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ارمنستان کنار کشید

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , آذربایجان , وزنه+برداری , ارمنستان , IOC , حوادث+ورزشی , omid+navid

آذربایجان از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ارمنستان کنار کشید

مقام‌های آذربایجانی انصرافشان را از حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی اروپا اعلام کردند. به نقل از RBC، در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ایروان، مردی به روی صحنه رفت و پرچم آذربایجان را از دست یکی از شرکت‌کنندگان ربود و آن را آتش زد و بلافاصله از سالن خارج شد.

تیم وزنه‌برداری آذربایجان پس از آتش‌زدن پرچم این کشور در مراسم افتتاحیه این مسابقات از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا در ایروان کناره‌گیری کرد. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای آتش‌زدن پرچم آذربایجان را محکوم کردند.

در بیانیه این دو نهاد آمده است:

انجام چنین اقدام وحشیانه‌ای در مراسمی که نخست‌وزیر ارمنستان نیز در آن شرکت داشت و حمایت مردم ارمنستان از این اقدام و همچنین معرفی فردی که مرتکب آن شده به عنوان قهرمان، نشانگر بارز نفرت قومی، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آذربایجان‌هراسی در این کشور است. این کاملاً مغایر با هدف و اصول عالی ورزش است که دوستی بین مردم و درک متقابل را ترویج می‌کند.

با توجه به چنین فضایی و فشار روانی در شرایط ناامن، حضور ورزشکاران آذربایجان ناشدنی است. با توجه به این موضوع، تصمیم گرفته شد که آنها را به کشورمان بازگردانیم. ارمنستان باید بازگشت امن آنها را تضمین کند.

معلوم شد که این فرد که اقدام به آتش‌زدن پرچم کرده، آرام نیکولیان است. او گفت: فقط می‌خواستم مطمئن شوم پرچم آذربایجان در ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان، به اهتزاز در نخواهد آمد.

این حادثه روز گذشته در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در ایروان رخ داد. در جریان رژه پرچم کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات، مردی روی صحنه رفت و پرچم را از دست دختری که آن را در دست داشت، ربود و آن را آتش زد و از سالن خارج کرد.

اسپوتنیک ارمنستان به نقل از وکیل دادگستری در پرونده اعلام کرد بر اساس اطلاعات اولیه، هیچ گونه رسیدگی کیفری برای این پرونده در نظر نخواهد گرفت.

منبع: ایسنا ۱۴۰۲۰۱۲۶۱۳۲۸۶

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید