آیین‌نامه هیات‌های ورزشی تغییر کرد

حقوق_ورزشی , آیین_نامه_هیات_های_استانی , وزارت+ورزش , معاونت+پارلمانی , امید+نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , omid_navid

آیین‌نامه هیات‌های ورزشی تغییر کرد

از سوی وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی مجددا اصلاح شد و با ابلاغ آن به فدراسیون‌های ورزشی پس از تصویب در مجامع عمومی این فدراسیون‌ها، لازم الاجرا است.

 آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ مهر سال ۹۸ و ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هیات وزیران مجددا اصلاح شد.

پیش از این نیز یکبار آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی پس از اعتراض جمعی از روسای فدراسیون‌ها، اصلاح و مجددا ابلاغ شده بود؛ ۱۶ آذر ۱۴۰۰، روسای ۲۸ فدراسیون ورزشی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نسبت به کاهش اختیارات روسای فدراسیون‌های ورزشی در مجمع هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی اعتراض خود را اعلام کردند که در نهایت این مسئله مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با اصلاح آن، ‌ آیین نامه جدید نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد.

به تازگی اما مجددا وزارت ورزش و جوانان آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی را دستخوش تغییراتی کرده تا از (۲۸) ماده و (۴۰) تبصره به (۳۰) ماده و (۲۴) تبصره تبدیل شود. وزارت ورزش و جوانان در متن آیین‌نامه جدید اعلام کرده است:

این آیین نامه و اصلاحات آن به استناد ماده (۳۴) اساسنامه فدراسیون های ورزشی جمهوری اسلامی ایران در (۳۰) ماده و (۲۴) تبصره در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ به تایید وزیر ورزش و جوانان رسید که با تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه، آیین نامه و دستورالعمل‌های قبلی، ملغی می‌شود.

حقوق_ورزشی , آیین_نامه_هیات_های_استانی , وزارت+ورزش , معاونت+پارلمانی , امید+نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , omid_navid

از جمله تغییرات ایجاد شده این است که در آئین نامه جدید فعالیت رئیس هیات استان به صورت افتخاری و پاره وقت بوده و شغل محسوب نمی‌شود.

مورد دیگر اینکه برخلاف آئین نامه قبلی، محدودیت سه دوره حضور متوالی در سمت ریاست هیات استان از زمان ابلاغ آئین نامه جدید اعمال می‌شود و شامل موارد قبل از ابلاغ آئین نامه جدید نخواهد شد.

به منظور مشاهده متن کامل و اصلاحی  آیین_نامه_نحوه_فعالیت_هیات_ورزشی_استان_و_شهرستان می‌توانید از اینجا ملاحظه نمائید.

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید