اظهارات سرمربی والیبال نشسته مورد تائید ما نیست

حقوق_ورزشی

 اظهارات سرمربی والیبال نشسته مورد تائید ما نیست

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان اعلام کرد اظهارات سرمربی والیبال نشسته در مورد کاپیتان تیم ملی مورد تائید فدراسیون جانبازان و معلولان نیست.

مسعود حمیدی، درباره وضعیت ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین، اظهار کرد: اردوی تمام رشته‌های اعزامی از ابتدای سال تا به امروز با حمایت کمیته ملی پارالمپیک در شرایط ایده‌ال و به طور منظم در حال برگزاری است و مشکلی برای برپایی اردوها وجود ندارد.

وی از اعزام تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان و مردان به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اردیبهشت ماه در تایلند خبر داد و گفت: این مسابقات از ۲۶ اردیبهشت تا ۸ خرداد در تایلند برگزار می‌شود که تیم مردان برای آماده‌سازی خود و زنان برای کسب سهمیه ورود به بازیهای پاراآسیایی چین در این تورنمنت حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این که مصاحبه اخیر سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان در خصوص داوود علیپوریان (کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته) مورد تایید فدراسیون جانبازان و معلولان نیست، افزود: این که فرید صائبی در اظهارنظر اخیر خود درباره علیپوریان تاکید کرده که وی امکان اعزام به مسابقات پیش رو را ندارد، این موضوع مورد تایید فدراسیون نیست و باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا نظر خود را اعلام کنیم.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین به اعزام تیم وزنه برداری به مسابقات جهانی کره جنوبی در خرداد اشاره کرد و افزود: این مسابقات دومین درگاه برای کسب سهمیه ورود به پارالمپیک پاریس است که ۹ وزنه بردار خردادماه عازم این رقابتها می‌شوند.

حمیدی از تیراندازی، دوومیدانی، بسکتبال باویلچر و والیبال نشسته (زنان و مردان) و وزنه برداری، شنا و بوچیا به عنوان رشته‌های اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین عنوان کرد و گفت: بسکتبال با ویلچر زنان در صورت کسب سهمیه در تایلند امکان اعزام به چین را خواهد داشت و بوچیا نیز با توجه به سیاست مدال آوری کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام رشته‌ها به بازیهای پاراآسیایی، هنوز وضعیتش برای اعزام مشخص نیست و بستگی به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر لیست ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین مشخص شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: وضعیت هیچ ورزشکاری تا زمان اعزام مشخص نیست، اگر ورزشکاری در سیاست مدال آوری قرار نگیرد، به چین اعزام نمی‌شود.

دبیر فدراسیون همچنین درباره وضعیت علیرضا مختاری (دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو) برای دعوت به تیم ملی پس از پایان محرومیتش، اظهار کرد: وی پس از پایان محرومیتش باید در یک مسابقه رسمی شرکت کند، در صورتی که بتواند رکورد ورودی بازیهای پاراآسیایی چین را کسب کند به تیم ملی دعوت خواهد شد.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۱۲۰۱۰۷۱۲

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید