امنیت جانی نداریم / مربی به من می‌گوید لیاقت داوران کتک خوردن است!

حقوق_ورزشی , داور_فوتبال , پرتقال , مربی , امید+نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , امنیت_جانی , فیفا , omid_navid

امنیت جانی نداریم / مربی به من می‌گوید لیاقت داوران کتک خوردن است!

یک داور در پی اتفاقات اخیر در مسابقات لیگ های نوجوانان، جوانان و امید کشور در استان خوزستان که در درگیری های ایجاد شده به داوران آسیب وارد شده است، گفت: متاسفانه داوران نه حامی دارند و نه امنیت جانی!

محمد رضایی  با اشاره به درگیری ایجاد شده در بازی اخیر تیم های نفت اهواز و ملی حفاری در لیگ نوجوانان کشور بین او و مربی تیم نفت، اظهارکرد: نیمکت نفت از همان ابتدای بازی ملتهب بود. حفاری در این دیدار از نفت اهواز پیش بود که نفت در دقیقه ۸۹ موفق شد گل بزند که این گل به دلیل خطای بازیکن روی گلر حفاری، مردود شد. همین تصمیم داور باعث شد نیمکت نفت اقدام به اعتراض کند و من هم به عنوان داور چهارم و بر حسب وظیفه، سعی بر آرام کردن عوامل تیم نفت داشتم و به آن ها گفتم که تصمیم داور است و شما نمی توانید به جای داور تصمیم بگیرید. در همین حین نیز کمک مربی نفت به سمت من حمله کرد و دست من را پیچاند و ناظر بازی هم شاهد این موضوع است. در نهایت نیروی انتظامی به ورزشگاه آمد و پس از عذرخواهی که از من داشت، رضایت دادم و همه چیز تمام شد.

وی در ادامه با بیان این که همیشه به داوران توهین می شود و این قشر حامی ندارند، افزود: همه فقط  می خواهند بازی برگزار شود اما نمی دانم به چه قیمتی؟ چند روز پیش نیز در یک بازی کشوری در مسجدسیلمان، پس از درگیری که ایجاد شد و داور مورد ضرب و شتم قرار گرفت، پرده گوش داور پاره شد و نیاز به عمل جراحی دارد. ما برای علاقه مان داوری می کنیم و اگر قرار است، آسیب ببینیم و توهین بشنویم این کار اصلا ارزشی ندارد.

این داور تاکید کرد: ما داوران اصلا حامی نداریم و اگر داشتیم الان وضعیت مان به این صورت نبود. قرارداد داوران نسبت به بازیکنان فوتبال اصلا قابل مقایسه نیست و حق الزحمه ما بی ارزش است. خیلی از داوران معترض بوده اند اما صدای ما به جایی نمی رسد. کمیته داوران فدراسیون نیز فقط وعده و وعید توخالی می دهد. حتی لوازم داوری را هم به داوران نمی دهند و حتی یک روز که داور لیگ برتری به استان خوزستان آمده بود، چون لوازم داوری نداشت، من به عنوان داور چهارم همان بازی، لوازم داوری را در اختیار او گذاشتم. واقعا وضعیت خوبی نداریم و اصلا حمایت نمی شویم. جالب است همان حقوق ناچیزمان هم به موقع پرداخت نمی شود.

وی با بیان این که معتقدم حق داوران داده نمی شود، افزود: متاسفانه در استان خوزستان هم حمایت نمی شویم و اگر همکاری نداشته باشیم می گویند به شما کارت داوری داده نمی شود. نمی دانم به چه قیمتی باید همکاری صورت بگیرد وقتی که حمایت نمی شویم، آسیب می بینیم، توهین می شنویم و حق الزحمه مان را هم به موقع نمی دهند؟ آیا فقط لیگ هایشان حرفه ای است؟ اگر حرفه ای هستند باید از داورها نیز حمایت کنند. حتی وقتی یک بازی را به دلیل این که امنیت جانی نداشتیم،  نیمه تمام اعلام کردیم، به ما گفتند چرا نیمه تمام اعلام کردید!

رضایی گفت: واقعا بازی هایی بوده است که امنیت جانی نداشته ایم و حتی حواشی درون زمین به بیرون از زمین کشیده شده است و تهدید شده ایم. حتی خانواده هایمان هم بعضا با این حواشی اذیت می شوند و دچار استرس شده ایم. این اتفاقات و حواشی برای ما معضل شده اند. امیدوارم رسانه ها صدای ما داوران باشند. ما دنبال ورزش پاک و حرفه ای هستیم و اگر قرار است آسیب ببینیم، ورزش تعطیل شود بهتر است.

وی همچنین اشاره به توهین برخی مربیان به داوران، عنوان کرد: در هیمن بازی چند روز پیش نفت اهواز و ملی حفاری، سرمربی نفت به من می گفت لیاقت شما داوران همین است که کتک بخورید و بروید. واقعا این چنین حرفی است؟ ما گزارش این نحوه برخورد با داوران را می نویسیم ولی واقعیت این است که اصلا تاثیر ندارد و فقط برگه پر می کنیم. زمانی این گزارش ها تاثیر دارد که مربی جریمه و محروم شود تا دیگر دست به انجام چنین کارهایی نزند. واقعا این اتفاقات برای داوری خوزستان که قطب داوری کشور است، خوب نیست.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۹۲۳۱۵۴۹۲

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید