اولین گام وزنه برداری برای فرار از حذف از المپیک

حقوق ورزشی

اساسنامه جدید وزنه برداری در کنگره فدراسیون جهانی دوحه به تصویب رسید

کنگره فدراسیون جهانی وزنه برداری(IWF) در دوحه قطر به مدت دو روز  برگزار می شود. وزنه برداری برای فرار از حذف از المپیک باید اساسنامه خود را طبق نظر کمیته بین المللی المپیک تصویب می کرد.  روز نخست این کنگره به پایان رسید و اساس نامه جدید فدراسیون جهانی به تصویب رسید. اکثرفدراسیون های عضو به تصویب اساسنامه جدید رای دادند و این اساسنامه به طور اساسی حکومت IWF را تغییر می دهد. از ۱۳۳ فدراسیون عضو نماینده در این نشست ، بیش از دو سوم آنها به اقدامات جدید رای مثبت دادند.

مایکل ایرانی سرپرست فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: تصویب اساسنامه کاملا جدید پس از مشورت گسترده و تنها در ۱۰ ماه و در طول شیوع ویروس کرونا، نشان دهنده عزم واقعی IWF برای حرکت به سوی آینده ای روشن تر است. اساسنامه جدید نمایندگی ورزشکاران در هیات اجرایی ، برابری جنسیتی و نظارت مستقل را ایجاد خواهد کرد. حداقل سه نماینده ورزشکار در هیات اجرایی اصلاح شده IWF خدمت خواهند کرد .   حداقل ۳۰ درصد از پست های منتخب توسط زنان تکمیل می شود. مسائل اخلاقی و انضباطی مستقل از هیات اجرایی IWF  مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

او ادامه داد: برای انتخابات، معیارهای واجد شرایط بودن و محدودیت ها به گونه ای است که تضمین می کند، هیات اجرایی آینده از استعدادهای جدید سود می برد. همچنین هیات اجرایی به پرونده دوپینگ  فدراسیون های ملی دسترسی نخواهد داشت و در سطح دیگری بررسی می شود.  من به نمایندگی از کل فدراسیون جهانی می خواهم صمیمانه از همه کسانی که در ایجاد و اصلاح این اساسنامه نقش داشته اند، تشکر کنم. با اجرای مفاد  اساسنامه جدید فدراسیون جهانی، اکنون در اسرع وقت انتخابات جدید هیات اجرایی برگزار می شود. اساسنامه نهایی در روزهای آینده به فدراسیون های عضو ارسال می شود.

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید