تایید حضور ۵ رشته در بازیهای المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸

تایید حضور ۵ رشته در بازیهای المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک مجوزحضور ۵ رشته پیشنهادی از سوی کمیته برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۸ به میزبانی لس آنجلس را تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت اینساید د گیمز، کمیته بین المللی المپیک حضور رشته های پنجگانه مدرن، اسکواش، لاکراس (رشته ای برگرفته از بازیهای بومیان آمریکای شمالی)، بیسبال-سافتبال، فلگ فوتبال (نخسته ای از فوتبال آمریکایی) و کریکت را با پیشنهاد شهر میزبان در بازیهای لس آجلس ۲۰۲۸ به رسمیت شناخته است.

کیت مک کانل، مدیر ورزشی IOC اذعان کرد که اضافه شدن پنج رشته ورزشی جدید، علاوه بر احیای ورزش های پنجگانه مدرن و وزنه برداری ، مستلزم آن است که جمعیت حاضر در بازی ها از مرز ۱۰۵۰۰ ورزشکار فراتر رود. باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز اظهارداشته است که این برنامه برای بازگشت تابستانی بازی های المپیک به ایالات متحده برای اولین بار از آتلانتا ۱۹۹۶ متناسب به نظر می رسد.

وی گفت: “انتخاب این پنج رشته ورزشی جدید با فرهنگ ورزش آمریکا مطابقت دارد، ورزش های نمادین آمریکایی را به جهانیان نشان می دهد و در عین حال ورزش های بین المللی را به ایالات متحده می آورد. این ورزش‌ها بازی‌های المپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ را منحصر به فرد خواهند کرد. پیشتر رشته های بریکینگ، کاراته، کیک بوکسینگ و موتوراسپرت در لیست اولیه لس آنجلس ۲۰۲۸ قرار گرفته بودند، اما حضور آنها در بازیهای المپیک منتفی شد.

منبع: کمیته ملی المپیک

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید