تدوین سندی برای رفع خلاء‌های حوزه ورزش زنان در معاونت زنان

حقوق_ورزشی , امید_نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , کمیته_انضباطی , حقوق_معنوی_ورزشکار , روانشناسی_ورزشی, ورزش_زنانomid_navid

تدوین سندی برای رفع خلاء‌های حوزه ورزش زنان در معاونت زنان

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین سندی با هدف رفع خلاء‌های موجود در حوزه ورزش زنان خبر داد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همزمان با “هفته سلامت بانوان ایرانی” در خصوص اقدامات این معاونت در راستای افزایش سلامت زنان، از تدوین سندی راهبردی در خصوص ورزش زنان خبر داد که ناظر بر جنسیت، فرهنگ و ساخت اجتماعی است.

رفع خلاء‌های موجود در حوزه ورزش زنان از جمله اهداف تدوین این سند است بعنوان مثال در حال حاضر در زمینه نوع پوشش زنان قهرمان ورزشی در میادین بین الملی خلا هایی وجود دارد و از این رو می‌طلبد قوانین مستندی در این خصوص وجود داشته باشد تا برای چگونگی حضور زنان در میادین بین المللی ورزشی به آن قوانین رجوع شود.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه گام نخست در راستای تدوین سند یاد شده، رصد و شناسایی “حلقه های میانی” متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و فعالین این حوزه نظیر مربیان برتر استان ها، ورزشکاران، قهرمانان مدال آور در عرصه های مختلف است، این را هم افزود که چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه شناسایی شده و از ظرفیت مردمی در ساحت تصمیم سازی، مشارکت، اجرا و نظارت بر حل معضلات استفاده می‌شود.

این معاونت با تاکید بر لزوم “ایده پردازی” در حوزه ورزش زنان، از ایجاد “شبکه تخصصی استارت‌آپی ورزش بانوان” نیز خبر داد تا از طریق آن علاوه بر ایجاد کسب و کار، نوآوری اجتماعی رخ دهد و بتواند بحث‌های محتوایی ورزش زنان را پوشش دهد.

بنا بر اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فعالیت‌های یاد شده ذیل کارگروه ورزش و سلامت این معاونت و با استفاده از ظرفیت مردمی و در راستای مکانیزم مردمی سازی امور دولت در حال پیگیری است .

همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت امر ورزش و نیز با توجه به چند برابر شدن ظرفیت حضور زنان ورزشکار در میادین متنوع بین المللی پس از انقلاب اسلامی، نیاز است تا در زمینه ایجاد سبک زندگیِ با تحرک، آموزش و فرهنگ سازی شود.

در این راستا باید انگیزه ورزش را در زنان ایجاد کرد و تعامل بین مربیان ورزشی و سایر زنان جامعه تسهیل و الگوسازی از چهره‌های برجسته ورزشی و صاحب نام انجام شود.

در این بین زنان خانه‌دار به دلیل مشغله زیاد و کمبود وقت انگیزه کافی برای آغاز فعالیت‌های ورزشی ندارند و نیاز است با افزایش آگاهی، مضرات کم تحرکی را برای این گروه تبیین و در امر دریافت خدمات ورزشی تسهیل سازی کرد .

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۷۳۰۱۶۳۶۳

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید