تشریح قوانین جدید کشتی در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور

حقوق_ورزشی

تشریح قوانین جدید کشتی در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور

داور المپیکی کشتی ایران گفت: برای نخستین بار، قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات نوجوانان قهرمانی کشور اجرا می‌شود.

محمد ابراهیم امامی با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی نوجوانان کشور با قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی، در تشریح مهمترین مباحث مربوط به قوانین جدید، اظهار کرد: برای اولین بار قرار است این مسابقات با قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی در ارومیه برگزار شود. یکی از این قوانین مربوط به قانون چلنج یا اعتراض است که پیش از این مربیان تا ۵ ثانیه پس از ثبت نتیجه در اسکوربورد، فرصت چلنج داشتند اما در قانون جدید برای این بحث یک تبصره قرار دادند، به این صورت که اگر فعل و انفعالی میان دو کشتی گیر در جریان باشد، پس از اینکه دو کشتی گیر در حالت نرمال قرار گرفتند، مربی می‌تواند تا ۵ ثانیه پس از آن، اعتراض خود را اعلام کند.

داور المپیکی کشتی ایران، افزود: همچنین قانون قبلی درباره فرار از فن در حالت خاک و سرپا، مدافع با یک امتیاز و اخطار جریمه می‌شود و شروع مجدد کشتی در همان حالتی که فرار از فن صورت گرفته از سر گرفته می‌شود. درباره فرار از تشک در خاک و سرپا نیز در کشتی آزاد و فرنگی با یک اخطار و امتیاز همراه خواهد بود، در حالت خطر نیز، اخطار و ۲ امتیاز به همراه خواهد داشت.

امامی ، فرار از تشک اگر منجر به خاک شدن مدافع در منطقه ایمنی تشک نشود، یک پوئن به خاطر خروج پا از تشک به علاوه یک اخطار و امتیاز به خاطر فرار از تشک به همراه دارد و کشتی در حالت سرپا ادامه پیدا می کند اما اگر فرار از تشک در حالت ایستاده منجر به خاک شدن مدافع در منطقه ایمنی تک شود، ۲ امتیاز به دلیل خاک کردن حریف به اضافه اخطار و یک امتیاز به دلیل فرار از تشک و سپس شروع مجدد در وسط تشک در حالت خاک به همراه خواهد داشت.

یکی دیگر از موارد مهم در قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر این است که اگر کشتی گیر مدافع به نشانه در حالت خطر بودن، فریاد بزند و خواستار قطع مبارزه شود، در این صورت داور اگر چنین تشخیصی ندهد، مبارزه را قطع نمی‌کند اما در صورت تکرار فریاد از سوی کشتی گیر، داور می‌تواند با تایید رییس تشک، مبارزه را ضربه فنی اعلام کند.

همچنین در قانون جدید در صورت بروز اشتباه بزرگ از سوی تیم داوری، سرپرست مسابقات یا نماینده اتحادیه جهانی کشتی، اجازه مداخله و درخواست اصلاح اشتباه صورت گرفته از طریق مشورت یا بازبینی فیلم را خواهند داشت.

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید