تقسیم شدن مدالهای طلا در روز نهم دوومیدانی قهرمانی جهان

حقوق_ورزشی, پروتکل_کرونا, کمیته_انضباطی, کرونا_ددر_ورزش, تقسیم_شدن_مدال_طلا_در_مسابقات_جهانی_دومیدانی, امید_نوید, موسسه_حقوقی_امید_نوید

تقسیم شدن مدالهای طلا در روز نهم دوومیدانی قهرمانی جهان

نهمین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با رقابت ورزشکاران کشورهای مختلف به پایان رسید. نهمین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان به میزبانی اورگان آمریکا برگزار شد و ورزشکاران در چندین ماده به رقابت پرداختند.

پرش سه گام مردان، ۸۰۰ متر مردان، ۵۰۰۰ متر زنان، ‌پرتاب نیزه مردان و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان و مردان موادی بود که نتایج نهایی آنها مشخص شد.

در پرس سه گام پدرو پیچاردو از پرتغال با پرشی به طول ۱۷.۹۵ متر در جایگاه اول مسابقات قرار گرفت و هوگس فابریس زانگو از بلاروس و یامینگ ژو از چین در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

امانوئل کیپکوروی  از کنیا در ماده ۸۰۰ متر زمان ۱:۴۳.۷۱ دقیقه را ثبت کرد و قهرمان شد. جمل سجاتی از الجزایر و مارکو آروپ کانادایی هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در ۵۰۰۰ متر زنان گوداف تسگای از اتیوپی با زمان ۱۴:۴۶.۲۹ دقیقه به مدال طلا رسید. بئاتریس چبت کنیایی و داویت اتیوپیایی هم به مدال نقره و برنز دست پیدا کردند.

اندرسون پیترز از گرنادا در پرتاب نیزه رکورد ۹۰.۵۴ متر را به ثبت رساند و مدال طلا را به گردن آویخت. پس از او نیرج چوپرا از هند و جاکوب وادلیچ از جمهوری چک دوم و سوم شدند.

در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی زنان این تیم آمریکا بود که با زمان ۴۱.۱۴ ثانیه زودتر از بقیه کشورها از خط پایان گذشت و قهرمان شد. تیم‌های جامائیکا و آلمان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در همین ماده و در بخش مردان مدال طلا به تیم کانادا رسید که زمان ۳۷.۴۸ ثانیه را ثبت کرد. تیم‌های آمریکا و بریتانیا هم مدال‌های نقره و برنز را بر گردن آویختند.

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از ۲۴ مرداد آغاز شده و دوم مرداد ماه به پایان می‌رسد.

رده‌بندی مدالی مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در آمریکا تا پایان روز نهم به ترتیب زیر است:

۱- آمریکا ۱۰ طلا، ۸ نقره، ۱۰ برنز

۲- اتیوپی ۴ طلا، ۴ نقره، ۲ برنز

۳- کنیا ۲ طلا، ۴ نقره، ۲ برنز

۴- جامائیکا ۲ طلا، ۴ نقره، یک برنز

۵- چین ۲ طلا، یک نقره، ۳ برنز

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۵۰۲۰۱۰۹۰

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید