تنظیم قرارداد مربیان مهد کودک و مربیان بازی با کودک

حقوق ورزشی

تنظیم قرارداد مربیان مهد کودک و مربیان بازی با کودک

قرارداد مربی مهد کودک یکی از انواع قرارداد کار است که میان مربیان و مهدکودک تنظیم می‌شود. از این قرارداد برای به کارگیری مربی در مهد کودک استفاده می‌شود. براساس این قرارداد، مربی باید در مدت مشخص، در مهد کودک کار کند. مهد کودک‌ها، موسسه‌هایی هستند که برای کودکان زیر سن مدرسه‌ خدمات ارائه می‌دهند. مهد کودک‌ها هم برای آموزش و هم برای نگهداری کودکان کارایی دارند.

بسیاری از مادران و پدران شاغل، برای آنکه بتوانند سرکار خود حاضر شوند، مجبورند کودکشان را برای ساعاتی به مهد کودک بسپارند. این کار خیالشان را راحت می‌کند. زیرا همزمان که از کودک نگهداری می‌شود، مهارت‌های زندگی مخصوص به سن او نیز آموزش داده می‌‌شود. از طرفی حضور کودک در جمع هم سالان، باعث رشد ذهنی، آداب معاشرت قوی، یادگیری مهارت پذیرش اجتماعی، پویایی و خلاقیت، تعامل‌های میان فردی و گروهی و بسیاری موارد دیگر می‌شود. به همین دلایل است که حتی مادران خانه دار نیز تمایل دارند که کودکانشان را برای ساعتی به مهد کودک بفرستند.

 

قرارداد مربی مهد کودک و مربیان بازی با کودک

فرم قرارداد با مربی مهد کودک ، یک قرارداد استخدام میان مربیان مهد کودک و مدیران آن موسسه تنظیم می‌شود. براساس چیزی که در قرارداد مربی مهدکودک آمده است، مربی به خدمت مهد کودک در می‌آید و متعهد می‌شود که در بازه زمانی مشخص شده، برای مهد کودک کار کند. از طرف دیگر، مدیران نیز متعهد می‌شوند که در ازای فعالیت مربی در مهد کودک، به او حق الزحمه یا حقوق پرداخت کنند.

در متن قرارداد با مربی مهدکودک درباره موضوع کار، چگونگی انجام آن، شرایط خاص قرارداد، میزان ساعت کاری و حقوق، تعهدات و وظایف و موارد مهم دیگر صحبت می‌شود. در حقیقت نمونه فرم قرارداد مربی مهدکودک  و مربیان بازی با کودک به طور صریح درباره تمامی ابعاد این قرارداد کاری صحبت می‌کند. فرم قرارداد مربیان مهد کودک ، متن مکتوبی است که نوعی سند محسوب می‌شود. این سند، دارای اعتبار قانونی است و در صورت لزوم و برای حل اختلافات احتمالی، می‌توانید در اداره کار به آن استناد کنید و با در دست داشتن قرارداد در اداره کار، شکایت خود را ثبت کنید.

موسسه حقوقی امید نوید به عنوام اولین مرجع رسمی رسیدگی به مسائل و چالش های ورزشی درایران آمادگی خود را جهت حمایت حقوقی از مربیان مهد کودک و مربیان بازی با کودک  با وکلای توانمند در حوزه حقوق ورزشی اعلام می نماید. شما می‌توانید تنظیم انواع قرارداد خود را به ما بسپارید.

 

نمونه قرارداد مربی مهد کودک از نگاه قانون

قرارداد مربیان مهد بر اساس قانون کار تدوین و تنظیم می‌شود. قانون کار در ماده‌های مختلفی درباره این نوع قرارداد صحبت کرده است. ماده ۷ قانون کار به طور صریح و روشن، قرارداد کار را توضیح داده است. براساس ماده ۷ قانون کار فرم قرارداد مربی مهد و تمامی قراردادهای کار، اینگونه تعریف می‌شوند:

قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن، کارگر در مقابل دریافت دستمزد، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد. در این تعریف کارفرما همان مدیران و مالکان مهد کودک هستند که طرف قرارداد با مربی محسوب می‌شوند.

 

تعیین نوع قرارداد

نمونه قرارداد همکاری مربی مهد کودک در انواع مختلفی تنظیم می‌شود. تمامی این انواع قراردادها، شامل قانون کار و قرارداد کاری محسوب می شوند. ولی در بخش‌هایی با یکدیگر فرق دارند. انواع فرم قرارداد با مربی مهد کودک و مربی بازی با کودک را نام می‌بریم:

  1. قرارداد مربی مهدکودک یا مربیان بازی با کودک به صورت دائم
  2. قرارداد مربی مهدکودک یا مربیان بازی کودک به صورت نیمه وقت ( موقت )
  3. قرارداد مربیان مهد کودک یا مربیان بازی کودک به صورت کارمعین در زمان مشخص
  4. قرارداد مربیان مهد کودک یا مربیان بازی کودک به صورت آزمایشی
  5. قرارداد مربی مهدکودک یا مربیان بازی کودک به صورت آموزشی
  6. قرارداد مربی مهدکودک یا مربیان بازی کودک به صورت استارت آپی

در متن قرارداد با مربی مهدکودک  با توجه به علم حقوق ورزشی به نوع قرارداد کار اشاره می‌شود و درباره آن توضیح داده خواهد شد.

 

محل انجام کار

محل دقیق اجرای این نوع از قرارداد، دقیقا همان موسسه یا مهد کودکی است که مربی با آن، قرارداد تنظیم کرده است. لازم است که در متن قرارداد آدرس دقیق محل انجام کار مربی توضیح داده شود و آدرس دقیق آن در متن قرارداد نوشته شود.

 

مدت قرارداد مربیان مهد کودک یا بازی با کودک

بحث تعیین مدت قرارداد است.مدت قرارداد براساس نوع قرارداد کار تنظیم می‌شود. اگر مربی، قرارداد دائم داشته باشد، تعهدی بلند مدت به موسسه دارد. اگر قرارداد به صورت موقت، نیمه وقت، برای کار مشخص و… باشد، لازم است که مدت دقیق قرارداد در متن قرارداد نوشته شود. به طور معمول، این نوع از قرارداد به صورت موقت یا قرارداد کار معین تنظیم می‌شود. قرارداد نیز به صورت ۶ ماهه یا یک سال الی دو ساله تنظیم می‌شود.

 

ساعت کاری در قرارداد مربی مهد کودک یابازی با کودک

در متن قرارداد مشخص می‌کنید که ساعت کاری مربی به چه صورتی است و مربی از چه ساعتی تا چه ساعتی باید در مهد کودک مشغول به فعالیت باشد. براساس قانون کار، ساعت کاری معمول در یک روز، ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه است. اگر کارفرما بخواهد که بیش از ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه کار کنند، اضافه کاری کرده است.

 

حق السعی در قرارداد مربی مهد کودک یابازی با کودک

براساس قانون کار، حق السعی، مزد یا حق الزحمه، وجه نقد یا غیر نقدی یا هم نقدی و هم غیرنقدی است که در ازای انجام کار، به کارگر پرداخت می‌شود.

میزان حق السعی یا حق الزحمه، توسط اداره کار تعیین شده است. اداره کار هر ساله با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بررسی تورم، مبلغی را به عنوان حقوق پایه در نظر می‌گیرد. کارفرما موظف است این میزان حقوق را به مربیان خود بپردازد.

 

مزایای قرارداد مربی مهد کودک یابازی با کودک

  1. حق مرخصی سالانه (مربی تا یک ماه و با احتساب جمعه‌ها، مرخصی سالانه با حقوق دارد.
  2. حق مسکن
  3. حق اولاد و فرزند
  4. حق ماموریت
  5. عیدی و پاداش سالانه

 

حق بیمه در این قرارداد

کارفرما موظف است تمامی اشخاصی که به کار می‌گیرد را بیمه کند. درباره این مساله ماده ۱۴۸ قانون کار توضیح داده است و می‌گوید که هیچ تفاوتی در نوع قراردادها نیست. و درپایان امیدوار هستیم این مقاله کوتاه جهت آشنایی بدوی شما مخاطب گرانمایه مفید واقع شده باشد ضمن اینکه توصیه می گردد برای تنظیم هرنوع قرارداد از مشاوره با وکیل بهره مند شوید تا باگ های احتمالی را برای شما نیاز سنجی و برطرف نماید. درصورت نیاز می توانید از خدمات موسسه حقوقی امید نوید استفاده نمائید.

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید