ماجرای نامه شائبه‌برانگیز اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به ایران

حقوق_ورزشی , امید_نوید , کمیته_انضباطی , وکیل ورزشی , فدراسیون_جهانی_دوچرخه_سواری , نامه_شاعبه_انگیز , سازوکاردرآمددردچرخه_سواری , حق_پخش , omid_navid

ماجرای نامه شائبه‌برانگیز اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به ایران

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ایران شائبه هایی که در مورد نامه اخیر اتحادیه جهانی به وجود آمده است را پاسخ داد. برای انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ۱۷ نفر کاندیدا شده‌اند و در حالی که همه منتظر تایید صلاحیت کاندیداها هستند، بحثی مطرح شده است مبنی براینکه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نامه‌ای قبل از آغاز ثبت نام ها برای فدراسیون ایران ارسال کرده که در این نامه عنوان شده است “افرادی که کاندیدای ریاست می شوند، نباید سابقه محرومیت ناشی از دوپینگ داشته باشند.” این در حالی است که اتحادیه جهانی دو روز پیش نام هاشم کندی را هم به عنوان مسئول فدراسیون ایران در سایت خود درج کرده است.

رسول هاشم کندی در گفت و گو با ایسنا درباره ی ماجرای نامه ارسال اتحادیه جهانی دوچرخه سواری که شائبه هایی را ایجاد شده است، بیان کرد:  فردی ایمیل زیادی به اتحادیه جهانی ارسال کرده که کاندیداهای با پتانسیل را به دست اتحادیه جهانی حذف کند که ناکام ماند. ایمیلی از اتحادیه جهانی دریافت کردیم که در آن گفته شده بود، پیشنهاد می شود بندی را به اساسنامه اضافه کنید مبنی براینکه افرادی که برای ریاست ثبت نام می کنند، سابقه محرومیت نداشته باشند. من از این بند تعجب کردم و مشخص بود که شیطنت شده چون خود من از بخش آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری استعلام کرده بودم و هیچ مشکلی وجود نداشت.

او ادامه داد: ما هم بلافاصله به اتحادیه جهانی پاسخ دادیم و چند مورد را بیان کردیم. اول اینکه  هشت ماه اساسنامه در اختیار اتحادیه جهانی بوده است و طبق قانون ۱۰ روز قبل نیز اساسنامه را برای اعضای مجمع ارسال کرده ایم. زمان برگزاری مجمع برای تایید اساسنامه هم مشخص شده و حتی خود اتحادیه جهانی هم در جریان زمان برگزاری مجمع است اکنون چگونه درخواست تغییر اساسنامه را دارید؟ مورد دوم، ما در  ۴ ژانویه ۲۰۲۲ از خود اتحادیه جهانی در مورد ثبت نام افراد دارای سابقه محرومیت استعلام گرفته ایم و پاسخ داده شد که مشکلی وجود ندارد و پاسخ را هم برای شما ارسال می‌کنیم.

او افزود: مورد سوم، ما تمام قوانین اتحادیه جهانی  را قبول کردیم و اکنون موردی فراتر از قوانین اتحادیه جهانی را می خواهید. مورد چهارم، شما می خواهید ما  موردی که فراتر از قوانین اتحادیه جهانی است را در اساسنامه خود بیاوریم و عطف به ماسبق کنیم در حالی که قوانین جدید در هیچ کجا عطف به ما سبق نمی‌شوند.  با این حال ما در مجمع فوق العاده بعدی این بند را بررسی می کنیم و در اساسنامه قرار می دهیم اما عطف به ماسبق نمی شود. یعنی این بند از تاریخی که جزو اساسنامه می شود قابلیت اجرا دارد و ربطی به گذشته ندارد.

هاشم کندی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه جهانی چه واکنشی نسبت به نامه فدراسیون ایران داشت، گفت: پس از اینکه ما این پاسخ را به اتحادیه جهانی دادیم، بیان کردند که این فقط یک پیشنهاد بود و ما حتما این را از شما نمی‌خواهیم. تمام این مکاتبات با اتحادیه جهانی نیز از طریق امور بین الملل کمیته ملی المپیک انجام شد و کمیته ملی المپیک در جریان همه این مکاتبات است. ما هم مجمع را برگزار کردیم و تمام مواردی که اتحادیه جهانی خواست را انجام دادیم. گزارش مجمع و سپس ثبت نام ها را برای اتحادیه جهانی ارسال کردیم و حتی اعلام کردیم اگر می خواهند، نماینده ای از اتحادیه جهانی یا کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برای مجمع انتخاباتی اعزام کنند.

هاشم کندی در پاسخ به این پرسش که اساسنامه فدراسیون دیگر هیچ مشکلی ندارد؟ گفت: هیچ مشکلی ندارد. ما گزارش مجمع را هم برای اتحادیه جهانی ارسال کرده‌ایم و هیچ مشکلی نبوده است.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۶۰۷۰۵۴۵۱

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید