خروج بدون مجوز رییس فدراسیون از کشور! در ژیمناستیک چه خبر است؟

حقوق ورزشی

خروج بدون مجوز رییس فدراسیون از کشور!/ در ژیمناستیک چه خبر است؟

زهرا اینچه درگاهی بدون دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان در کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، هشتادوسومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک درحالی در آنتالیای ترکیه درحال برگزاری است که زهرا اینچه درگاهی با وجود نداشتن مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش در این کنگره شرکت کرده است.

اینچه درگاهی که برای پست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ژیمناستیک و شورای فدراسیون جهانی در این دوره انتخابات فدراسیون جهانی ثبت نام کرده، بدون مجوز شورای برون مرزی به این کنگره رفته است.

هنوز مشخص نیست که آیا این ثبت نام با هماهنگی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام شده است یا خیر؟ پیش از این نیز وزارت ورزش درخصوص حضور اینچه‌درگاهی در اجلاس اتحادیه ژیمناستیک آسیا مجوزی صادر نکرده بود.

حضور رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در این کنگره درحالی است که او مجوز شورای برون مرزی را ندارد و مشخص نیست که درگاهی چگونه به این اجلاس سفر کرده است.

پیش از این درصورت نداشتن مجوز شورای برون مرزی هیچ ورزشکار و حتی رئیس فدراسیون اجازه حضور در رویدادهای بین‌المللی را نداشت و این اقدام تخلف محسوب می شود. باید دید که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و نهادهای نظارتی بابت این رفتار چه واکنشی را از خود نشان خواهند داد.

دوره ریاست چهار ساله اینچه درگاهی ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید اما او هنوز در فدراسیون حضور دارد و در سفر های مهم بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور می یابد.

اخیرا اعتراضات گسترده اهالی ژیمناستیک به بلاتکلیفی این رشته مادر از سوی پیشکسوتان و ورزشکاران و مربیان ملی بالاگرفته است.

 

منبع خبر ایسنا: ۱۴۰۰۰۸۱۵۱۰۹۳۷

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید