توهم دانایی میان مدیران ورزشی

حقوق_ورزشی

توهم دانایی میان مدیران ورزشی

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: توهم دانایی وزارت ورزش برای انتخاب مدیران عامل باشگاه ها خطرناک است. کاظم اولیایی با اشاره به مشکلات فوتبال ایران در عرصه مدیریت تاکید کرد: متاسفانه تنها جایی که نیاز به سابقه و تخصص ندارد، مدیریت است. اینجا یک خلاء قانونی احساس می شود. مدیران ما پشت درهای بسته و رفاقتی انتخاب می شوند. وی ادامه داد: یک مقدار توهم دانایی وزارت ورزش هم خطرناک است. آنها نزدیکترین و مطیع‌ترین افراد را اانتخاب می کنند. در واقع اگر مدیری «بله قربان گو» نباشد، او را انتخاب نمی کنند. این مدیر هم در مقابل مسئولیتش، اختیار ندارد. این مشکلی است که ما همیشه در حوزه دولتی گرفتارش هستیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال یادآور شد: شاید کسانی که در باشگاه های ما مدیر شدند و خرابکاری کردند، در بخش های دیگر لیاقت داشته باشند اما در باشگاه و ورزش تبحر نداشتند. این مسیر کاملاً غلط است و اگر اصلاح نشود روز به روز بدتر خواهد شد.

 همدانی:ورزش کشور از دست مدیران نالایق آسیب دیده است/ مسئله باشگاه استقلال شوخی بردار نیست و پای ۴۰ میلیون هوادار در میان است پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص آخرین وضعیت و مشکلات این باشگاه توضیحاتی را بیان کرد.

ستار همدانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت حال حاضر باشگاه استقلال اظهار داشت: من در مصاحبه‌هایی که قبلا داشتم اشاره کرده بودم که امیدوارم مدیر عامل جدید با فرهاد مجیدی به مشکل نخورد و وارد چالش نشود. استقلال چند سال است با انتخاب‌های غلطی که عمدی بوده و نه سهوی دچار مشکل شده است. سهوی یک بار الی دو بار می‌شود نه همیشه که تیم را وارد چالش کند. در طی ۴ سال، ۷ مدیرعامل و ۲۰ هیئت رئیسه تغییر کرده است. چه کاری برای استقلال کرده اند؟ مگر می‌شود مسئولان یک باشگاه با هر سرمربی که می‌آورند مشکل داشته باشند؟ با شفر، استراماچونی، فکری و در حال حاضر هم با مجیدی مشکل دارند.

او ادامه داد: بعد از آن هم هر اتفاقی در تیم رخ دهد همه از چشم فرهاد مجیدی می‌بینند. وقتی دستیار او اشتباه کند، نمی‌گویند دستیار مجیدی اشتباه کرده، می‌گویند کادر فنی استقلال اشتباه کرده است. در خصوص مدیریت باشگاه هم همین طور است، وقتی وزیر ارتباطات با نیش و کنایه حرف می‌زند و بار‌ها هم بعضی از حرف‌های خود را تکرار می‌کند، این نشان می‌دهد همه با هم متحد شدند تا استقلال را زمین گیر کنند. همین هم می‌شود که می‌بینید روز به روز مشکلات استقلال بیشتر می‌شود، اما باید این مشکلات را برای استقلال تمام کنند تا استقلال هم به مسیر درست خودش باز گردد.

مشکل استقلال را فقط شایسته سالاری حل خواهد کرد

پیشکسوت استقلال با اشاره به اینکه مشکل استقلال را فقط شایسته سالاری حل خواهد کرد، گفت: ضوابط و روابط را کنار بگذارند و مدیریت بر باشگاهی که میلیون‌ها هوادار دارد و با باخت‌ها و برد‌ها ناراحت و شاد می‌شوند را به شایسته‌ها بسپارند. در واقع مدیر باشگاه استقلال باید از جنس ورزش باشد و تمام مسائل باشگاه را درک کند و بتواند برای باشگاه کاری بکند، اما متاسفانه باشگاه استقلال را به گوشت قربانی تبدیل کرده اند و هر کس که می‌آید به فکر جیب خود است و یک تکه برای خود بر می‌دارد و می‌رود. مدیرانی را هم که برای استقلال انتخاب کرده اند به همین شکل کار کرده اند.

/////////////////

ورزش کشور از دست مدیران نالایق آسیب دیده است/ دولت آینده باید فکری به حال ورزش کند

او افزود: ما مردم با معرفت و با شعوری داریم؛ چرا باید با کار‌های ناشایست، مردم را زیر سئوال ببریم. معرفت مردم ایران را در هیچ جای دنیا نمی‌شود پیدا کرد. شما دیدید در انتخابات ریاست جمهوری هم چگونه معرفت خود را نشان دادند، اما امروز باید تصمیم جدی در خصوص ورزش کشور گرفت. ورزش کشور از دست مدیران نالایق آسیب دیده است و دولت آینده باید فکری به حال ورزش کند. ورزش ایران تنها فوتبال نیست. چرا برای هر وزارت خانه‌ای نفر مناسبی را انتخاب می‌کنند و ته مانده کابینه دولت را به وزارت ورزش می‌فرستند؟ این‌ها همه نشان دهنده این است که ورزش ما را جدی نگرفته اند. ورزش یک ظرفیت است که اگر درست مدیریت شود تبدیل به فرصت می‌شود، اما اگر بد مدیریت شود تبدیل به تهدید می‌شود.

ورزش کشورمان امروز تبدیل به تهدید شده است

همدانی در خصوص شرایط ورزش کشورمان عنوان کرد: ورزش کشورمان امروز تبدیل به تهدید شده است، تنها فوتبال هم نیست کشتی به نوعی، تکواندو به نوعی دیگر و … چند ورزشکار در این ۸ سال از ایران رفته اند؟ چه کسی باعث شده است؟ همین مدیریت‌های غلط است که ورزش را به این نقطه رسانده است. ورزش را در فوتبال و فوتبال را در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خلاصه کرده و این ۲ باشگاه را هم به خاک سیاه نشانده اند. در ادامه هم انتخاب‌های سیاسی هم وضعیت را بدتر کرد. در این میان انتخاب‌های پرسپولیس بهتر بوده، اما انتخاب‌های استقلال به نوعی بوده که مشکلات امروز را برای این باشگاه با ۴۰ میلیون هوادار به وجود آورده است.

زمان خلیل زاده که به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شدم، می‌دانستم نقشه‌هایی برای استقلال کشیده اند

پیشکسوت استقلال در خصوص دستگیری خلیل زاده و کنار گذاشته شدن او از ریاست هیئت مدیره باشگاه استقلال اظهار کرد: من در زمانی که خلیل زاده رئیس هیئت مدیره استقلال بود به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شدم، اما وقتی نقشه‌هایی که آن‌ها برای استقلال کشیده اند را متوجه شدم استعفا دادم؛ چراکه فهمیدم با این هیئت مدیره نمی‌شود کار مثبتی انجام داد. بعد از آن بدون آن که من اطلاع داشته باشم برای من حکم معاون اقتصادی صادر کردند که در همان وقت هم به باشگاه اعلام کردم من با این همه سابقه اجرایی و فنی چطور می‌توانم معاون اقتصادی باشگاه شوم؟ مگر من اقتصاددان هستم که معاون اقتصادی شوم؟ از همین انتصاب‌های نادرست می‌شود همه چیز را فهمید.

/////////////////

او ادامه داد: از قدیم هم گفته اند اگر می‌خواهید مجموعه بزرگی را نابود کنید کار‌های بزرگ را به انسان‌های کوچک بسپارید. این همان سیاستی است که وزارت ورزش در پیش گرفته تا باشگاه استقلال را نابود کند. مگر باشگاه استقلال بچه بازی است که هرکسی را که با آن‌ها مراوده‌های کاری، مالی و سیاسی دارند را به عنوان مدیریت باشگاه استقلال برگزینند؟ استقلالی که ۴۰ میلیون هوادار دارد جای انسان‌های کوچک نیست و قرار دادن انسان‌های کوچک در قامت مدیریت برای استقلال جفای به این باشگاه است.

او افزود: من ۴ ماه پیش که مجیدی به استقلال آمد در مصاحبه‌ای گفتم امیدوارم مددی با مجیدی رو راست باشد و مسائل پشت پرده به وجود نیاورد، اما امروز می‌بینیم که این اتفاق افتاده است و همه این اتفاقات هم عمدی است که امیدوارم هرچه زودتر فکری به حال استقلال شود و مدیران کنونی بدانند مردم حق آن‌ها را کف دستشان خواهند گذاشت. مردم ایران مردم فهمیمی هستند و فرق خادم و خائن را به خوبی می‌دانند و تشخیص می‌دهند.

مسئله باشگاه استقلال شوخی بردار نیست و پای ۴۰ میلیون هوادار استقلالی در میان است

ستار همدانی در خصوص تغییر در هیئت مدیره و مدیریت باشگاه استقلال گفت: من نمی‌دانم می‌خواهند درباره استقلال چه کار کنند، می‌خواهند مدیریت استقلال را عوض کنند یا نکنند من در این خصوص صحبتی نمی‌کنم، اما فقط بگویم که لیگ را از استقلال گرفتند و در جام حذفی هم استقلال و پرسپولیس را رو در روی هم قرار دادند که جام حذفی را هم از استقلال بگیرند. وقتی تمام شرایط بر علیه استقلال است دیگر چه می‌توان گفت! مسئله باشگاه استقلال شوخی بردار نیست و پای ۴۰ میلیون هوادار استقلالی در میان است. باید به این هواداران احترام گذاشته شود. نمی‌شود همین طور برای یک باشگاه تصمیم بگیرند بی آن که جواب گوی عملکردشان باشند.

/////////////////

او تصریح کرد: انتخاب‌های استقلال عمدی است یکبار، دوبار، سه بار می‌توانند اشتباه کنند مگر می‌شود تصمیم بگیرند بگویند اشتباه کردیم. چگونه می‌توانیم چشممان را به اتفاق ۳ سال اخیر باشگاه استقلال ببندیم؟ فساد، فوتبال را برداشته است. اگر دستگاه‌های نظارتی الان ورود نکنند پس کی می‌خواهند ورود کنند؟ من از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که به جدیت ورود کنند و فکری به حال فوتبال بکنند.

او ادامه داد: مجیدی به تنهایی چه کار می‌تواند بکند؟ نه مدیریت باشگاه او را همراهی می‌کند نه وزارت ورزش و جوانان که متولی باشگاه استقلال است. بازیکنان استقلال از وضعیتی که دارند راضی نیستند و تا به اینجای کار هم که بازی کردند و می‌کنند به احترام هواداران استقلال است. بازیکن‌ها با مردم در ارتباط هستند و می‌دانند وضعیت مردم در حال حاضر به چه شکل است، بازیکنان شرایط را می‌بینند و به خاطر مردم و هواداران بازی می‌کنند و زحمت می‌کشند.

/////////////////

استقلال با هیچ کدام از سرمربیان خود مشکلی نداشته و نخواهد داشت

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که چرا استقلال با سرمربیان خود به مشکل می‌خورد بیان کرد: استقلال با هیچ کدام از سرمربیان خود مشکلی نداشته و نخواهد داشت. محمود فکری هم در استقلال مشکلی نداشت و او را به عمد عوض کردند. پس از آمدن فرهاد مجیدی باز هم از او حمایتی نشد. مجیدی که تیمش خوب بازی می‌کند، خوب گل می‌زند و از همه مهمتر در لیگ قهرمانان آسیا از گروه مرگ صعود کرد، چرا با مجیدی چنین می‌کنند؟ مشخص است که می‌خواهند استقلال نتیجه نگیرد. من فقط امیدوارم مشکلات باشگاه استقلال حل شود و دستگاه‌های نظارتی هم ورود کنند و به فساد فوتبال رسیدگی شود.

پ ن : نوشته بازنشر از سایت های داخلی و صرفا جهت آشنایی مخاطب می باشد.

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید