تکلیف حقوقی آسیب ورزشی که به طور کامل درمان نمی‌شود چیست؟

حقوق_ورزشی

تکلیف حقوقی آسیب ورزشی که به طور کامل درمان نمی‌شود چیست؟

۱۰ تا ۳۰ درصد از افرادی که آسیب آسپرین می‌بینند دچار ناپایداری مزمن مچ پا و در نتیجه نقص‌هایی در عملکرد می‌شوند. مفصل مچ پا یکی از مهمترین مفاصل تکیه گاهی است که حتی در فعالیت‌های عادی روزانه نقش مهمی می‌کند. از میان آسیب‌های ورزشی، آسپرین مچ پا(پیچ خوردگی) شایع‌ترین آسیب در فعالیت‌های تفریحی و ورزشی است که در اکثر ورزش‌ها مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، ورزش‌های رزمی و غیره وجود دارد.

 این آسیب معمولاً به طور کامل درمان نمی‌شود و برگشت‌پذیر است، افزود: آسپرین مچ شایع‌ترین آسیب ورزشی بوده و میزان دقیق شیوع آسپرین مچ پا در کل جمعیت ناشناخته است. آسپرین مچ پا به طور رایج در ورزش‌هایی که شامل پریدن و حرکات جانبی است وجود دارد، این آسیب ۱۵ تا ۴۵ درصد همه آسیب‌های ورزشی را شامل می‌شود.  آسپرین مچ پا که مکرراً در ورزشکاران به وجود می‌آید باعث بروز مشکلات و نقص‌های فانکشنال مچ پا شده و این نقص‌ها تاثیر مخربی بر فعالیت ورزشکاران دارد.

باتوجه به توسعه حقوق ورزشی و گستره این مهم در جوامع ورزشی سوال های پرتکراری مطرح می گردد که آیا در نتیجه اثبات قصور آسیب آیا دیه تعلق می گیرد یا ارش آیا طول درمان بر چه مبنایی محاسبه خواهد شد؟ و اینکه به عمر حرفه ای یک قهرمان پایان بده این موضوع علاوه بر خسارات معنوی، خسارات مادی بر چه مبنایی محاسبه خواهد شد؟

در مقاله بعدی، پاسخ این سوالات را برای شما فرهیخته ارجمند آماده خواهیم کرد. سپاس از همراهی شما

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی از حقوق ورزشی آگاه می نماید

 

 

 

 

انتهای پیام