دلیل وزارت ورزش برای امضا نشدن حکم رییس اسکواش/ علیپور بازنشسته نیست

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , آرش+فرهادیان , وزارت+ورزش , حوادث+ورزشی , omid+navid

دلیل وزارت ورزش برای امضا نشدن حکم رییس اسکواش/ علیپور بازنشسته نیست

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان مسائلی که پیرامون انتخابات چند فدراسیون وجود داشت را پاسخ داد. آرش فرهادیان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف در مورد اینکه هنوز اسامی کاندیداهای انتخابات دوچرخه سواری اعلام نشده است، بیان کرد: دوچرخه سواری یک موردی را به لحاظ کمیسیون تطبیق دارد. برای اینکه حقی از کسی ضاییع نشود، به آن عزیز اجازه دادیم پیگیری نهایی را انجام دهد و تا امروز فرصت دارد که مدارک لازم را ارائه کند و این کار انجام شود، من همین امروز تا پایان وقت اداری اسامی کاندیداها را اعلام می کنم.

نظر نهاد نظارتی مانع امضای حکم رییس اسکواش

فرهادیان در مورد اینکه هنوز حکم ریاست امیر عزیزی پور رییس فدراسیون اسکواش امضا نشده است، گفت: بعد از اینکه انتخابات فدراسیون برگزار می شود، دادن احکام پروسه ای دارد. ما نکته ای را به دوستان قبل از انتخابات گفته بودیم. زمانی که انتخابات اسکواش به تعویق افتاد علت این بود که نظر نهایی یکی از نهاد های نظارتی اعلام نشده بود. مجددا در مرحله دوم هم این اتفاق افتاد و مسئولیت به عهده معاون قهرمانی واگذار شد که تصمیم بگیرد. انتخابات برگزار شد اما برای اینکه شبهه  ایجاد نشود و بعدا خدایی ناکرده مشکلی پیش نیاید، فرصت دادیم نظر آن نهاد نظارتی نیز اخذ و سپس حکم صادر شود. مشکلی  وجود ندارد و در روز های آینده این اتفاق خواهد افتاد.

قول برگزاری انتخابات ۹ فدراسیون تا پایان سال

او در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال انتخابات چند فدراسیون برگزار می شود؟ تاکید کرد: با برگزاری دومین مجمع انتخاباتی فدراسیون ها، مشاهده کردید عزم معاون قهرمانی وزارت ورزش بر این است، مجامع را برگزار کند. تا پایان سال حداقل ۱۰ مجمع انتخاباتی برگزار می‌کنیم و مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم. کمیسیون های تطبیق و تجدید نظر برگزار و اسامی برای نهادهای نظارتی ارسال شد. با روسای فدراسیون ها در مورد اعلام زمان انتخابات‌ها صحبت شده است. قول می‌دهم اگر مشکلی نباشد تا پایان سال انتخابات هشت تا ۹ فدراسیون را برگزار کنیم. البته به شرطی که نهادهای نظارتی  به موقع تایید صلاحیت ها را ارسال کنند.

علیپور منعی برای سرپرستی ندارد

فرهادیان در مورد اینکه  علیپور بازنشسته است اما به عنوان سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی منصوب شد، گفت: بحث بازنشستگی پروسه ای دارد. طبیعتا باید به لحاظ قانونی از سوی سازمان بازنشستگی اعلام شود و منبع ما نیز معاونت توسعه منابع انسانی وزارت ورزش است. اگر کسی به لحاظ قانونی  نتواند در جایی فعالیت کند، هر زمان که باشد بدون تعارف از آن جایگاه برکنار می شود. تا الان این اتفاق در مورد آقای علیپور رخ نداده و به لحاظ قانونی منعی برای  حضورش نیست. اگر مشکلی وجود داشته باشد برابر با قانون اقدام می شود.

دلیل تعویق انتخابات وزنه برداری

او در مورد اینکه انتخابات وزنه برداری از ۱۸ بهمن به تعویق افتاد، گفت: چه کسی اعلام کرده بود ۱۸ بهمن برگزار می شود؟ ما اعلام کرده بودیم؟ فدراسیون تاریخی را در هیات رییسه خود مصوب کرده بود و من به دوستان تذکر دادم، باید بازه ۴۵ روزه برای اعلام تاریخ پیشنهادی مجمع رعایت شود. همچنین خیلی موارد برای اینکه برگزاری مجمع تسهیل شود، اتفاق نیفتاده است و تا آن اتفاقات به صورت قانونی انجام نشود، مجمع باید به زمان دیگری موکول شود. لذا این اتفاق افتاد و مطابق قانون تاریخ دیگری تعیین شد و همه چیز برای برگزاری انتخابات مطابق با قانون مهیا است.

وزارت ورزش منتظر تاریخ پیشنهادی شمشیربازی

فرهادیان در مورد اینکه هنوز زمان انتخابات شمشیربازی مشخص نیست، گفت: منتظر اعلام تاریخ پیشنهادی از سوی فدراسیون شمشیربازی هستیم و در جلسه هیات رییسه تاریخ پیشنهادی مصوب می‌شود و به صورت قانونی و رسمی به ما اعلام می شود و ما هم بررسی و هماهنگ کنیم.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۱۱۰۳۰۲۱۹۸

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید