سوپر لیگ کشتی در روسیه با جایزه ۱۳ هزار دلاری/ یاریگینا: ایران تمایل دارد شرکت کند

حقوق_ورزشی

سوپر لیگ کشتی در روسیه با جایزه ۱۳ هزار دلاری/ یاریگینا: ایران تمایل دارد شرکت کند

نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون کشتی روسیه جزئیات افتتاح سوپر لیگ کشتی در این کشور با حضور چهره‌های مطرح داخلی و خارجی را تایید کرد.

 به نقل از وب سایت FSBR، به دلیل حوادث اوکراین، ورزش روسیه منزوی شده است. به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، بسیاری از فدراسیون های جهانی روس ها را از فعالیت های زیر نظر خود حذف کرده اند. اکنون مقامات ورزشی روسیه باید تورنمنت‌های جدیدی ایجاد کنند و تقویمی از مسابقات در داخل کشور ایجاد کنند تا ورزشکاران بتوانند فرم بدنی و درآمد خود را حفظ کنند.

ناتالیا یاریگینا نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون کشتی روسیه گفت:‌ این  تصمیم اتحادیه جهانی نیست، این تصمیم کمیته بین المللی است. نناد لالوویچ هر کاری که در توان داشت انجام داد اما چاره ای نداشت. در عین حال ما روابط بسیار خوبی داریم.

وفاداری فدراسیون های بین المللی به IOC قابل درک است. در سال ۲۰۱۳ کشتی در آستانه حذف از برنامه بازی ها قرار گرفت. برای حفظ در المپیک، اصلاحات گسترده مورد نیاز بود. با این حال اتحادیه جهانی نخواست مقابل کمیته بین المللی قرار گیرد چون جایگاه کشتی در المپیک در خطر است.

فدراسیون کشتی روسیه ایجاد یک لیگ حرفه ای کشتی Poddubny (PWL) را اعلام کرد. این یک پروژه بلندپروازانه است که ورزشکاران مطرح روس و ورزشکاران خارجی با هم رقابت می کنند تا هم فرم بدنی کشتی گیران حفظ شود و هم پاداش معادل پاداش جهانی به آنها تعلق گیرد و ورزشکاران دچار ضرر مالی نشوند.

مسابقات ۱۹ تا ۲۰ می (ماه آینده) در مسکو برگزار می شود. مسابقات در سبک های آزاد فرنگی و کشتی زنان برگزار می شود.

برگزارکنندگان یک قالب غیرعادی را برای مسابقات انتخاب کرده اند. در روز اول، مبارزات در زمین فوتبال زسکا به طور همزمان در ۱۸ تشک برگزار می شود، مبارزات نهایی روز بعد در سالن ۱۲ هزار نفری VTB Arena برگزار می شود.

الکساندر کارلین، قهرمان سه دوره المپیک در کشتی فرنگی در مصاحبه با وب سایت FSBR اذعان کرد: در ۱۸ تشک، شخصاً برای من آسان نیست مهارت شرکت کنندگان را ارزیابی کنم اما جالب است که ببینیم این ایده شجاعانه فدراسیون ما چگونه محقق می شود. این یک پروژه جهانی است و گام‌های اولیه در حال برداشته شدن است و نیازی نیست فوراً منتظر هجوم گسترده کشورها باشیم.

در هر وزن ۱۶ ورزشکار پیش بینی می شود در این رویداد باشند. FSBR انتظار دارد ورزشکارانی از ۱۰ کشور یا بیشتر در این مسابقات شرکت کنند.

یاریگینا می‌گوید که تیم‌های آسیای مرکزی و ایران برای حضور در این رویداد تاکنون علاقه نشان داده‌اند و برندگان در وزن المپیک ۱ میلیون روبل (حدود ۱۳۵۰۰ دلار) دریافت خواهند کرد.

لیگ های حرفه ای کشتی برای ورزش های جهان تازگی ندارند. مسابقات مشابهی در آلمان، آمریکا، هند و ایران برگزار می شود.

قوی‌ترین کشتی گیران روسیه از جمله عبدالرشید سعدالله یف ، زائوربک سیداکوف، زائور اوگوف (کشتی آزاد)، موسی اولویف (کشتی فرنگی) و سایر ورزشکاران برتر در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۲۰۵۰۲۶۲۸

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید