ورزشکاران روس حق حضور در المپیک جوانان کره جنوبی را ندارند

ورزشکاران روس حق حضور در المپیک جوانان کره جنوبی را ندارند

سرویس مطبوعاتی کمیته بین‌المللی المپیک گزارش داد که هیچ ورزشکاری به عنوان ورزشکار بی‌طرف در بازی‌های المپیک جوانان کره جنوبی حاضر نخواهد شد. به نقل از سایت rbc، بازی‌های جوانان ۲۰۲۴ کمتر از سه ماه دیگر در کره جنوبی آغاز می‌شود. در آستانه شروع این بازی‌ها سرویس مطبوعاتی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد ورزشکاران روس نمی‌توانند در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۴ کره جنوبی شرکت کنند.

همچنین کمیته بین‌المللی المپیک هنوز به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نداده و مهلتی را نیز برای اتخاذ چنین تصمیمی تعیین نکرده است. طبق توصیه‌های فعلی این سازمان، ورزشکاران دو کشور می‌توانند در شرایط بی‌طرف و فقط در مسابقات انفرادی در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند.

کمیته المپیک روسیه (ROC) بارها محدودیت‌های اعمال‌شده برای ورزشکاران کشورش را کاملا غیر قابل قبول خوانده است. استانیسلاو پوزدنیاکف، رئیس کمیته المپیک روسیه بار دیگر نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد.

پیش از این صحبت از حضور ورزشکاران روسیه در بازی‌های آسیایی بود که این اتفاق رخ نداد. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به دلیل به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات ریاست شورای المپیک آسیا (OCA) به ورزشکاران روس اجازه شرکت در بازی‌های آسیایی را نداد.

شورای المپیک آسیا (OCA) اوایل ژوئیه گزارش داد حداکثر ۵۰۰ ورزشکار از روسیه و بلاروس می‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. فرض بر این بود که آنها در وضعیت بی‌طرف و خارج از رده‌بندی تیمی به رقابت بپردازند ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

منبع: ایسنا ۱۴۰۲۰۷۱۲۰۷۹۱۱

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید