پاسخ عبدالحمید احمدی به ادعای انحلال معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی

حقوق_ورزشی, وکیل_ورزشی, موسسه_حقوقی_امید_نوید, قواعد_ورزش_در_تابستان, سلامتی, صیانت_از_حقوق_ورزشکاران, امید_نوید, عبدالحمید_احمد.jpgی, معاون,

پاسخ عبدالحمید احمدی به ادعای انحلال معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی

عبدالحمید احمدی معاون سابق فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ادعای انحلال این معاونت در دوره مسعود سلطانی‌فر را تکذیب و آن را منطبق با واقعیت ندانست.

عبدالحمید احمدی معاون سابق وزارت ورزش و جوانان درباره مسائل مطرح شده از سوی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در جوابیه‌ای به این موضوعات واکنش نشان داد که متن کامل آن به این شرح است:

۱- ادعای مطرح شده مبنی بر موافقت با حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دوره مسعود سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش و جوانان قطعا تکذیب می‌شود و منطبق با واقعیت نیست و جا دارد اگر مستندی در این موضوع وجود دارد ارائه شود. هیچ‌گونه مکاتبه‌، نامه و سندی از سوی وزیر سابق ورزش و جوانان و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر موافقت با حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی انجام نگرفته است و این مسئله کاملا تکذیب می‌شود.

۲- در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از کمیسیون ماده ۵ این وزاتخانه در سال ۹۸ نیز این موضوع واقعیت ندارد و تکذیب می‌شود. تا پایان کار دولت قبل، هیچ‌گونه حذفی در کار نبوده و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عضو اصلی کمیسیون ماده ۵ بوده و این معاونت در تمامی جلسات این کمیسیون نیز حضور داشته است.

۳- درباره ادعای مطرح شده مبنی بر این که در پایان سال ۹۷ تمام اختیارات معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی به بخش قهرمانی محول شده است، باید عرض کنم که متاسفانه این ادعا نیز بسیار عجیب و مضحک است. تا پایان دوره مسئولیت اینجانب یعنی ۱۷ مهر ۱۴۰۰، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با قوت همه فعالیت‌ها و تکالیف و اختیارات خود را بی کم و کاست انجام داده است و اینکه مسئولیت یا اختیاری در حوزه های فرهنگی و همگانی به بخش قهرمانی محول شده، ادعایی غیر واقعی است.

۴- در پایان و به عنوان فردی که هشت سال مسئولیت معاونت در وزرات ورزش و جوانان در دولت قبل را داشته و در حال حاضر نیز مشاور وزیر ورزش و جوانان هستم، به آقای کلهر توصیه می‌کنم که این صحبت‌ها به جز ایجاد ابهام و تشویش اذهان عمومی، نتیجه دیگری ندارد و بهتر است ایشان تمرکز خود را بیشتر به انجام وظایف و تکالیف محوله معطوف کند و وارد حاشیه‌سازی و حاشیه‌پردازی نشود.

تکالیف و مسئولیت‌های فرهنگی و ورزش همگانی تعیین شده در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگی ورزش کشور موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و طبعا انتظار جامعه و افکار عمومی پاسخگویی در باره این موضوعات است.

بدیهی است سخن پراکنی و ادعاهای بی مورد درباره آنچه مربوط به گذشته است و ارائه توضیحاتی بی‌ربط نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ابهاماتی را در افکار عمومی ایجاد خواهد کرد که این ابهامات می تواند باعث ایجاد سردرگمی و ناامیدی بیشتر شود.

با احترام – سیدعبدالحمید احمدی.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۳۱۰۰۷۰۵۴

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید