کاراته‌کای ایرانی از فرانسه برنگشت

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , پناهندگی+کارته+کای_ایرانی, واکنش+فدراسیون+کاراته , حوادث+ورزشی , omid+navid

کاراته‌کای ایرانی از فرانسه برنگشت

یکی از کاراته‌کاهای ایران که به صورت آزاد در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد.  فرزاد رستمی، کاراته‌کای وزن ۷۵ کیلوگرم ایران که در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد. وی با انتشار تصویری از پناهندگی خود به فرانسه خبر داد. این کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه حاضر شده بود. مهدی خدابخشی، صالح اباذری و سجاد گنج‌زاده، ۳ کاراته‌کای دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که خدابخشی به مدال نقره رسید و اباذری صاحب مدال برنز شد.

واکنش فدراسیون کاراته به پناهندگی یک ورزشکار

 کاراته‌کای ایرانی که از بازگشت به ایران خودداری کرده، به صورت شخصی و بدون مجوز فدراسیون و شورای برون مرزی در مسابقات پاریس شرکت کرده است. فدراسیون کاراته در اینباره نوشت: به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر پناهندگی فرزاد رستمی به کشور سویٔیس؛ به اطلاع میرساند این ورزشکار ملی‌پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و بدون اخذ مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرده است. لازم به یادآوری است که ثبت نام رستمی برای شرکت در مسابقات کاراته اوپن پاریس نیز به صورت آزاد بوده و از یونان راهی فرانسه شده است.

منبع:ایسنا ۱۴۰۱۱۱۰۵۰۳۸۴۷و۱۴۰۱۱۱۰۵۰۴۰۳۰

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید