از تحریم یک «وزیر ایرانی» تا فوتبالیست‌های «زندانی»

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , تحریم+وزیر+ایرانی , فوتبالیست+های+زندانی , حوادث+ورزشی , omid+navid

از تحریم یک «وزیر ایرانی» تا فوتبالیست‌های «زندانی»

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود. از تحریم وزیر ورزش توسط اتحادیه اروپا گرفته تا پرونده فوتبالیست‌های زندانی، آقایی ۳۲ ساله پاراوالیبالیست‌های ایرانی و باز هم بدون تماشاگر برگزار شدن یک دیدار مهم در لیگ برتر فوتبال ایران.

تحریم سجادی از سوی اتحادیه اروپا

وزیر ورزش و جوانان ایران توسط اتحادیه اروپا تحریم شد. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با ارائه جزئیات بسته تحریمی ضدایرانی خود اعلام کرد که ۱۸ شخص و ۱۹ نهاد را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است که یکی از این افراد حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان است.

توافق مودریچ با النصر

باشگاه النصر عربستان برای عقد قرارداد دو و نیم ساله با مودریچ پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی به این بازیکن کروات داده است. بسیار بعید است که رونالدو تنها ستاره بزرگ و سرشناس النصر باشد. این باشگاه متمول به دنبال آوردن دیگر ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان است و این بار با مودریچ وارد مذاکره شده است. مودریچ که ۳۷ سال سن دارد تا پایان فصل با رئال مادرید قرارداد دارد و هنوز قراردادش را برای فصل بعد  تمدید نکرده است و این باعث شده تا النصر به جذب او امیدوار باشد.

تنها تیم ایرانی که ۳۲ سال در صدر رنکینگ جهان است

در جدول رده بندی سازمان جهانی پاراوالیبال، تیم ملی مردان ایران با کسب ۴۵۰۰ امتیاز همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های بوسنی با ۳۹۲۰ امتیاز و برزیل با ۳۶۷۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند. همچنین مصر با ۳۴۰۶ امتیاز، آلمان با ۲۹۷۵ امتیاز، روسیه با ۲۷۵۰ امتیاز، قزاقستان با ۲۵۱۳ امتیاز، آمریکا با ۲۴۱۴ امتیاز، اوکراین با ۲۲۲۲ امتیاز و کرواسی با ۱۹۰۴ امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

هزینه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیاردی فدراسیون کشتی در یک سال

یازدهمین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا در دفتر محمود خسروی‌وفا برگزار شد و در این جلسه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی حضور داشت که بیشتر در مورد بودجه مورد نیاز کشتی صحبت کرد. او در نشست با اعضای هیات اجرایی گزارشی را از عملکرد این رشته‌ها و هزینه های انجام شده ارائه داد و خواستار افزایش قابل توجه بودجه این رشته شد. گفته می شود که دبیر در این نشست اعلام کرده که سالیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای تمام مواردی از اعزام گرفته تا ایجاد زیر ساخت ها هزینه می‌کند.

دنی آلوس تنها نیست

دادگاهی در اسپانیا دنی آلوس، مدافع راست پیشین بارسلونا و عضو کنونی پوماس مکزیک را به خاطر آزار جنسی یک زن در یک کلوپ شبانه در شهر بارسلونا متهم اعلام کرد و آلوس از آن زمان در زندان بوده است. او ابتدا در یک زندان بدون امکانات محبوس بود ولی فوتبالیست پرافتخار که شوکه شده بود اعتراض زیادی کرد و به زندانی با امکانت بیشتر منتقل شد. آلوس تنها فوتبالیستی نیست که پایش به زندان باز شده است. بازیکنان زیادی بودند که به دلایلی راهی زندان شدند.

باشگاه مصدومان لیگ برتر

مصدومیت در فوتبال اتفاقی غیر قابل پیش بینی‌ است که هر بازیکن ممکن است با آن روبرو شود. این اتفاق گریبان بازیکنان هر تیمی را خواهد گرفت و فوتبال ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. آخرین آمار مصدومیت در لیگ برتر ایران، ۲۱ بازیکن است و بسیاری از تیم‌ها با غیبت بازیکنان خود مواجه هستند. البته آمار مصدومیت در لیگ ایران نسبت به لیگ‌های معتبر اروپایی بسیار پایین‌تر است. آمار مصدومیت در لیگ برتر انگلیس ۵۴، بوندس لیگا ۶۰، در سری آ ایتالیا ۸۰ و در لوشامپیونه ۳۴ بازیکن است اما به هر حال برخی تیم‌های لیگ ایران نیز با مصدومیت بازیکنانشان دچار آسیب شده‌اند و در فصل نقل و انتقالات زمستانی در حال تلاش برای پر کردن جای بازیکنان غایب‌شان هستند.

دیدار فولاد – پرسپولیس بدون تماشاگر شد

باشگاه فولاد اعلام کرد دیدار هفته هفدهم این تیم برابر پرسپولیس در ورزشگاه فولاد بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد. در بیانیه باشگاه فولاد آمده است: بدین وسیله به اطلاع هواداران فولاد خوزستان و فوتبال دوستان می‌رساند؛ با توجه به اعلام مسئولان ذی‌ربط، دیدار روز جمعه مورخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ تیم فولاد مقابل پرسپولیس تهران در هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

جانشین برزیلی لوکادیا را بیشتر بشناسید

لئوناردو پریرا دیگر مهاجم برزیلی است که پرسپولیسی‌ها برای به خدمت گرفتن او مذاکراتی با مدیربرنامه‌های او انجام داده‌اند. این مهاجم برزیلی که تازگی از باشگاه گامبا اوزاکا ژاپن جدا شده، برای این باشگاه ژاپنی طی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، ۶۲ بازی انجام داده و در جریان این بازی‌ها فقط ۱۱ بار موفق به گلزنی شده است. او در مجموع ۲۸۸۵ دقیقه برای گامبا اوزاکا، سه پاس گل ثبت کرده و تاثیرگذاری روی ۱۴ گل در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

منبع: ایسنا ۰۰۰۶۲۱۴۱۸۲۸

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید