اتوبان‌ها محل تمرین‌مان است / به مارشال اعتماد نمی‌کنم

زهرا_رئیسس_دوگانه_دوچرخه_سواری, دوالتون, حقوق_ورزشی , صیانت_از_حقوق_ورزشکاران, امید_نوید, موسسه_حقوقی_امید_نوید

اتوبان‌ها محل تمرین‌مان است / به مارشال اعتماد نمی‌کنم

بانوی ملی‌پوش دواتلون که امسال در جمع رکاب‌زنان لیگ دوچرخه شرکت کرده است، گفت: مکان مشخصی برای تمرین رکابزنی نداریم و مجبوریم بدون اسکورت در محل عبور ماشین‌های سنگین دوچرخه‌سواری کنیم.

زهرا رئیسی، پس از کسب نتایج خوب در لیگ برتر دوچرخه‌سواری بانوان و رسیدن به مقام قهرمانی با تیم برج پلیمر در مرحله نخست این رقابت‌ها اظهار کرد: رشته اصلی من دوگانه است، اما امسال با تیم برج پلیمر در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور شرکت کردم. با توجه به اینکه امسال برای نخستین بار در رقابت‌های دوچرخه‌سواری شرکت می‌کنم، به نظرم شرایط مسابقات خوب و سطح رقابت‌ها بالا است.

وی افزود: مسابقه دوچرخه‌سواری و مسابقه در این رشته را ندارم، اما در این دوره مربی و داوری سطح خوبی داشتند.

این بازیکن ملی‌پوش شرایط رشته دوچرخه‌سواری در کشور را دشوار دانست و گفت: شرایط دوچرخه سواری به ویژه برای بانوان در ایران بسیار سخت است. رشته خطرناکی است که به دلیل نداشتن مسیر مشخص شده برای تمرین، مجبوریم در جاده‌های ماشین‌رو و اتوبان‌ها که محل تردد ماشین‌های سنگین است تردد کنیم. این در حالی است که در زمان رکاب‌زنی به اسکورت نیاز داریم.

رئیسی از هزینه‌های رشته دوچرخه‌سواری خبر داد و گفت: این رشته مانند دواتلون بسیار رشته پرهزینه‌ای است و تجهیزات را با قیمت دلار خرید می‌کنیم. برای یک دوچرخه خوب و حرفه‌ای حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیون هزینه لازم است. به همین ترتیب برای دوچرخه بهتر، هزینه‌های بالاتری تا ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد. همچنین اگر قسمتی از دوچرخه آسیب ببیند، تعمیر آن هزینه بالایی دارد.

وی درباره مسابقات حساس پیش رو تیم دواتلون، خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی دواتلون کمتر از یک ماه دیگر در آمریکا برگزار خواهد شد و تیم چهارنفره‌ای از ایران شامل ۲ خانم و ۲ آقا راهی این مسابقات می‌شویم. امیدوارم بتوانیم پرچم ایران را در سطح جهان بالا ببریم.

رئیسی که یکی از بازدیدکنندگان روز پایانی نمایشگاه تخصصی ورزش بود، درباره این رویداد ورزشی تصریح‌ کرد: نمایشگاه خوبی بود، اما می‌توانست گسترده‌تر برگزار شده و بیشتر بر حوزه ورزش و تجهیزات آن متمرکز شود. این در حالی است که در برخی غرفه‌های نمایشگاه امسال چیزهایی بود که هیچ ربطی به ورزش نداشت. شخصاً انتظار استقبال بیشتری از این نمایشگاه داشتم، اما متأسفانه بازخوردی که باید را نداشت و مشارکت‌کنندگان کمی داشت.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در رقابت‌های قهرمانی کشور، توضیح داد: من و خانم‌ها نصر و نوروزی، ۳ نفر برتر مسابقات بودیم که موتور مارشال یک دور اضافه‌تر ما را در مسابقه برد. همین امر باعث شد که نتایج به طور کل تغییر کند و نفراتی که به سکو رسیدند عوض شدند. به طوری که نفر چهارم مسابقه بر سکوی نخست ایستاد. برای ما به عنوان نفرات برتر شرایط سختی بود تا جایی که با اشتباه داوری و مارشال، نفرات قبل‌تر از ما جلو افتادند.

رئیسی ادامه داد: با اتفاقی که افتاد دور آخر را کنار زدم و مشغول صحبت با داور بودم. نوروزی نیز از مسابقه انصراف داد و در نهایت نتایج تغییر کرد. به سختی خود را به این مسابقات رساندم و پس از این اتفاق از لحاظ روحی خیلی به هم ریختم. با همه سختی‌ها اگر حقمان خورده نمی‌شد، قطعاً بر سکو برتر بودم. تجربه‌ای شد که به حرف موتور مارشال و داور اعتماد نکنیم و بر خود تمرکز کنیم.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۳۲۳۱۶۱۸۸

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید