حسن تفتیان مسابقات ایران را دوست ندارد!

حقوق_ورزشی, حسن_تفتیان, دومیدانی , امید_نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید, وکیل_ورزشی , صیانت_از_حقوق_ورزشکاران, مصدومیت , امام_رضا

حسن تفتیان مسابقات ایران را دوست ندارد!

عدم شرکت سریع‌ترین مرد ایران در مسابقات داخلی ایران با بهانه مصدومیت و شرکت در مسابقات برون مرزی تناقض عجیبی را رقم زده است‌. حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران شنبه شب در تور قاره‌ای سطح برنزی به میزبانی سوئیس شرکت کرد و رکورد ۱۰.۲۰ ثانیه را ثبت کرد. این در حالی است که این دونده در مسابقات داخلی قهرمانی کشور و جام امام رضا(ع) غایب بود.

فدراسیون دوومیدانی بر حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور و جام امام رضا (ع) تاکید داشت اما عدم حضور تفتیان سوال برانگیز شد که ماجرای مصدومیت به میان آمد.

سریع‌ترین مرد ایران در مورد اینکه در مسابقات امام رضا (ع) شرکت نکرد گفت: “سه روز قبل در تمرینات از ناحیه پشت ران دچار گرفتگی شدم و پزشکم برای جلوگیری از آسیب جدی‌تر توصیه کرد در مسابقات شرکت نکنم. نهایتا تا ۲ هفته دیگر که پروسه درمانم به اتمام برسد، در یک یا ۲ مسابقه بین‌المللی برای آمادگی بیشتر و کسب ورودی مسابقات جهانی تلاش خواهم کرد.”

اگر دلیل غیبت این ورزشکار در جام امام رضا گرفتگی عضلات بود پس چرا در قهرمانی کشور که قبل از این مسابقات برگزار شد، شرکت نکرد؟ چگونه تفتیان مصدومیت داشته اما توانسته در اولین مسابقه فصل خود در سوئیس که تنها حدود ۱۰ روز پس از جام امام رضا (ع) برگزار شد، رکورد ۱۰.۲۰ ثانیه ثبت کند؟ تفتیان که در اوج آمادگی خود برای حضور در المپیک رکورد ۱۰.۱۷ ثانیه را ثبت کرد چگونه با پشت سر گذاشتن مصدومیت چنین رکوردی را در اولین مسابقه فصل خود ثبت کرد؟

این تناقضات باعث می‌شود این شائبه به ذهن برسد که سریع‌ترین مرد ایران به عمد در مسابقات داخلی رقابت نمی‌کند و همانگونه که اردوهای فرانسه را به اردوهای داخلی ترجیح می‌دهد، مسابقات خارجی را بیشتر دوست دارد و اهمیتی هم برای نظر فدراسیون قائل نیست.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۳۲۴۱۶۵۳۹

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید