روسیه برای ورزشکارانش مسابقات شبیه ‌ساز شده بین‌المللی برگزار می‌کند

حقوق_ورزشی

روسیه برای ورزشکارانش مسابقات شبیه ‌ساز شده بین‌المللی برگزار می‌کند

وزارت ورزش فدراسیون روسیه به دنبال ایجاد رویدادهایی برای ورزشکاران این کشور است تا بتوانند آمادگی خود را در شرایط محرومیت از حضور در عرصه های جهانی حفظ کنند.

به نقل از استار، استانیسلاو پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه در کانال تلگرامی خود درباره دیدار با اولگ ماتیسین وزیر ورزش فدراسیون روسیه و اعضای کمیسیون ورزشکاران صحبت کرد.

آرتور دالالویان قهرمان المپیک در ژیمناستیک، اوگنی رایلوف دو بار برنده بازی‌های ۲۰۲۰ شنا و رومن ولاسوف قهرمان دو دوره المپیک در کشتی فرنگی نیز در این دیدار حضور داشتند. با توجه به محرومیت ورزشکاران روس از رقابت های جهانی، خیلی از مردم این کشور نگران وضعیت ورزشکاران خود هستند؛ محرومیتی که روس ها امیدوار هستند تا قبل از المپیک پاریس به پایان برسد.

پوزدنیاکوف گفت: ما یک گفتگوی صریح و محرمانه داشتیم که طی آن بسیاری از موضوعات مورد توجه ورزشکاران را مورد بحث قرار دادیم. معتقدم علیرغم شرایط فعلی، همه ورزشکاران و مربیان باید به کار خود ادامه دهند و به طور منظم تمرین کنند. فقط این به ما امکان می دهد در زمان مناسب به میادین بین المللی بازگردیم و مشکل راهیابی به بازی های ۲۰۲۴ را با موفقیت حل کنیم. مذاکرات خودمان را با فدراسیون های جهانی نیز شروع کردیم. از جمله در مورد مسائل انتخابی برای بازی های المپیک بعدی که در پاریس برگزار می شود صحبت کردیم.

وزارت ورزش فدراسیون روسیه در حال کار بر روی تشکیل یک برنامه تقویم یکپارچه برای ورزشکاران این کشور هستند که طی آن رقابت هایی شبیه سازی شده در سطح جهانی برای ورزشکاران انجام شود. برنامه ریزی شده است که ورزشکاران خارجی  بتوانند در برخی از آنها شرکت کنند که این امر کمک می کند تا مسابقات از نظر وضعیت با مسابقات قهرمانی جهان و اروپا برابر شود و این رقابت ها علاوه بر آمادگی بیشتر ورزشکاران، زمینه ای برای پرداخت پاداش به این ورزشکاران را نیز فراهم می کند.

پیشتر کمیته بین‌المللی المپیک توصیه کرد که فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی از ورزشکاران روسی و بلاروسی برای شرکت در مسابقات به دلیل وضعیت اوکراین دعوت نکنند. بسیاری از فدراسیون ها این توصیه را دنبال کردند و روس ها و بلاروس ها را حذف کردند.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۱۱۳۰۵۶۷۸

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید