فروش بلیت المپیک پاریس رکورد زد

حقوق+ورزشی , امید+نوید , موسسه+حقوقی+امید_نوید , المپیک+پاریس+بلیط , توماس+باخ+اوکراین+روسیه , مدیریت+ورزش , IOC , حوادث+ورزشی , omid+navid

فروش بلیت المپیک پاریس رکورد زد

دور اول فروش بلیت بازی‌های المپیک با یک رکوردشکنی همراه بود و بزرگترین فروش بلیت تا به امروز در فرانسه لقب گرفت. به نقل از سایت swimswam، حدود ۳.۲۵ میلیون بلیت برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله اولیه فروش بلیت‌های این دوره از رقابت ها فروخته شد که بزرگترین فروش بلیت تا به امروز در فرانسه است. ورزش‌هایی که بیشترین بلیت برای آنها فروخته شد فوتبال، دوومیدانی، راگبی، بسکتبال و والیبال بودند.

نکات جالب درباره پایان بلیت فروشی در مرحله اول اینکه دو، سوم خریداران بلیت، فرانسوی بودند، همچنین ۴۵ درصد زن و ۴۴ درصد زیر ۳۵ سال بودند. در مجموع افرادی از ۱۵۸ کشور مختلف برای خرید بلیت اقدام کردند. حدود نیمی از بلیت‌ها ۵۰ یورو یا کمتر قیمت دارند، در حالی که ۴.۵ درصد آن ۲۰۰ یورو یا بیشتر قیمت داشتند.

سه راه برای تجربه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس وجود دارد؛ بلیت رویدادهای فردی، بسته‌های مسافرتی و بسته‌های مهمان نوازی که همه اینها در وب سایت رسمی پاریس ۲۰۲۴ در دسترس هستند.

مرحله دوم خرید بلیت های بازی‌های المپیک روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با ۵۰۰ روز مانده به شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز می‌شود. در این مرحله بلیت‌های انفرادی برای همه رشته های ورزشی در المپیک، از جمله فینال‌های پرتقاضا یعنی فینال ۱۰۰ متر شنا و دو ۱۰۰ متر و همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه در دسترس خواهند بود.

 فروش ۱۰ میلیون بلیت برای المپیک

در مجموع ۱۰ میلیون بلیت برای المپیک تابستانی سال آینده فروخته خواهد شد. حدود ۸۰ درصد بر روی پلتفرم رسمی برای علااقه مندان در دسترس خواهد بود و ۲۰ درصد دیگر برای مقامات محلی، اسپانسرهای مختلف، شبکه های پخش‌کننده و جامعه ورزشی در فرانسه توزیع می‌شود.

پاریس ۲۰۲۴ همچنین اولین بازی های المپیک و پارالمپیک با برابری جنسیتی خواهد بود که در آن سهمیه کلی ورزشکاران ۱۰۵۰۰ ورزشکار به طور مساوی تقسیم می شود.

المپیک ۲۰۲۴ از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۸  شهریور ۱۴۰۳) برگزار خواهند شد.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۱۲۲۰۱۴۱۹۴

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید