فقط در لیگ برتر فوتبال ایران!

حقوق+ورزشی , امید+نوید , مس+کرمان , کمیته+انضباطی , استقلال , تماشاچی , حوادث+ورزشی , موسسه+حقوقی+امید+نوید , omidnavid , omid navid , omid+navid

فقط در لیگ برتر فوتبال ایران!

اتفاقات پیش از دیدار بین تیم‌های مس رفسنجان و استقلال تهران فقط در لیگ ایران اتفاق می‌افتد.تیم‌های مس رفسنجان و استقلال تهران قرار است در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم بروند. طی چند روز گذشته بحث حضور تماشاگران در این بازی به یک چالش عجیب و غریب تبدیل شد که در نوع خود باورنکردنی است.

باشگاه مس رفسنجان به دلیل پیدا شدن قنات در ورزشگاه جدیدش اعلام کرد که بازی در ورزشگاه قبلی برگزار می‌شود اما امکان حضور تماشاگران وجود ندارد.

علی خطیر، سرپرست باشگاه استقلال، روز گذشته در برنامه تلویزیونی تاکید کرد که اگر تماشاگران در این بازی حضور نداشته باشند، استقلال وارد زمین نمی‌شود و حاضر به برگزاری بازی نخواهد بود!

پس از جلسات متعدد امروز مشخص شد که این بازی قرار است با حضور ۱۰۸۰ تماشاگر برگزار شود اما دقایقی قبل باشگاه مس رفسنجان نامه‌ای را منتشر کرد که قرار است بازی بدون حضور تماشاگران انجام شود.

در ادامه اعلام شد که نامه مذکور مربوط به صبح است و هیات فوتبال کرمان در تازه‌ترین تصمیمش مجوز حضور ۵۰ درصد تماشاگران را داد.

اگر ریز اخبار ۲۴ ساعت اخیر تنها پیرامون حضور تماشاگران در ورزشگاه را دنبال کنیم مشخص می‌شود که تنها در لیگ برتر فوتبال ایران است که شاهد چنین مسائلی هستیم.

بعید است که حتی در کشورهایی که فوتبال آماتور هم دارند در فاصله کمتر از دو ساعت مانده به شروع بازی تکلیف حضور یا عدم حضور تماشاگران مشخص نباشد.

مگر روز گذشته جلسه هماهنگی پیش از این بازی برگزار نشده که دو باشگاه هنوز تکلیف هواداران خود را مشخص نمی‌کنند؟ نکته جالب اینکه تکلیف هوادارانی که قصد دارند از شهرهای همجوار رفسنجان برای تماشای بازی به ورزشگاه بروند، چیست؟

جالب اینکه میزبان تمایلی به حضور تماشاگران در بازی ندارد اما استقلال که تنها حدود ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه را در اختیار دارد تلاش می‌کند تا تماشاگران وارد ورزشگاه شوند.

اگر قرار بود بازی بدون تماشاگر برگزار شود پس چرا برای جلب رضایت مقطعی باشگاه استقلال اعلام شد که طرفداران اجازه دارند به ورزشگاه بروند؟

در حال حاضر که یک ساعت تا آغاز دیدار مس رفسنجان و استقلال باقی مانده، صدها هوادار پشت درهای ورزشگاه ایستاده‌اند و نمی دانند بالاخره موفق می‌شوند وارد ورزشگاه شوند یا خیر. همچنین هنوز برنامه‌ای برای فروش بلیت بازی اعلام نشده است.

چند روز مسابقات لیگ برتر تعطیل بود و شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم؛ ظاهراً با از سرگیری رقابت‌ها مجددا باید در انتظار اتفاقات جالبی که فقط در فوتبال ایران رقم می‌خورد، باشیم.

منبع: ایسنا ۱۴۰۲۰۷۱۵۰۹۹۴۲

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید