محرومیت هواداران تیفوسی بریتانیایی از سفر به جام جهانی

حقوق_ورزشی , امید_نوید , موسسه_حقوقی_امید_نوید , کمیته_انضباطی , حال_بد_ورزشکار, جام_جهانی_قطر , محرومیت_هوادارنomid_navid

محرومیت هواداران تیفوسی بریتانیایی از سفر به جام جهانی

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد ۱۳۰۰ هوادار فوتبال این کشور که سابقه خشونت‌آمیز در ورزشگاه‌ها را دارند حق حضور در جام جهانی را نخواهند داشت. به نقل از رویترز، وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که بیش از ۱۳۰۰ هوادار از انگلیس و ولز که حکم محرومیت دارند اجازه سفر به قطر برای جام جهانی امسال را نخواهند داشت. تدابیر جدید مانع از آن می‌شود که هوادارانی که سابقه خشونت‌های مرتبط با فوتبال را دارند بتوانند برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کنند.

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا گفت: ما اجازه نخواهیم داد رفتار اقلیتی گروهی از قانون شکنان، مسابقات جام جهانی را خدشه‌دار کند. خشونت، سوء استفاده و بی نظمی در اینجا قابل تحمل نیست و این رفتار در جام جهانی قابل تحمل نخواهد بود و به همین دلیل است که ما این رویکرد قاطع را در پیش گرفته‌ایم.

فصل گذشته شاهد افزایش شدید تهاجمات به زمین و مشکلات تماشاگران در سراسر فوتبال انگلیس بودیم و به همین خاطر سران لیگ برتر اقدامات ایمنی را برای کنترل رفتارهای نادرست هواداران اجرایی کردند. وزارت کشور بریتانیا هم‌چنین هشدار داد که طرفدارانی که از این به بعد قوانین را زیر پا بگذارند، با شش ماه زندان و جریمه نامحدود مواجه خواهند شد. در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: هر فردی که قبلاً در ورزشگاه‌ها مشکل ایجاد کرده باشد و احتمال می‌رود دوباره این کار را انجام دهد از سفر منع می‌شود.

دو تیم ملی فوتبال انگلیس و ولز در جام جهانی در کنار ایران و آمریکا در گروه B جام جهانی قرار گرفتند. انگلیس به داشتن هواداران تیفوسی و آشوب طلب معروف است و آخرین‌بار در فینال یورو ۲۰۲۰ بود که شاهد رفتار افراطی این هواداران در ورود به ورزشگاه بودیم که باعث شد انگلیس با محرومیت از سوی یوفا روبه‌رو شود.

منبع: ایسنا ۱۴۰۱۰۷۱۹۰۹۵۲۵

 

موسسه حقوقی امیدنوید اولین مرجع رسیدگی به مسائل ورزشی در ایران

با مشاوره به ورزشکاران، مربیان و باشگاه ها از حقوق آنان دفاع می نماید

و شما را با اساتید برجسته و تخصصی حوزه حقوق ورزشی آگاه می نماید